Infraestructures i serveis

El Parlament manté viva l’‘autovia’ de Cornellà a Besalú

A proposta del PSC, la cambra insta el govern a donar prioritat al desdoblament, quan el pressupost ho permeti

El Parlament ha instat el govern a prioritzar el desdoblament de la carretera C-66 entre Cornellà del Terri (a la rotonda d’Haribo) i l’accés a Besalú des de la recta de Fares, tan bon punt “el context pressupostari ho permeti”. La proposta, feta ahir pel PSC a la comissió de Territori, va rebre l’aval de tots els grups representats a la cambra, menys el de Catalunya en Comú-Podem (CatECP), segons informa ACN. La decisió de la comissió coincideix amb el que han demanat alguns dels ajuntaments implicats en aquest tram de la C-66, com ara Besalú, Sant Ferriol i Serinyà, així com el Consell Comarcal de la Garrotxa, a instàncies del PSC. La demanda es produeix perquè s’estan fent unes importants obres de millora a la carretera i es tem que això faci oblidar el projecte de l’autovia. Aquest projecte de desdoblament es va treure per primer cop a exposició pública l’any 2004, quan encara no es parlava de crisi econòmica. Aleshores el pressupost estimat de les obres era d’uns 80 milions d’euros, però s’hi van introduir diverses millores que van encarir el projecte fins als 172 milions. Ara es calcula que en valdria més de 200. El projecte inclou, com a obra més notable, uns túnels entre Serinyà i la recta de Fares. Es preveia que l’autovia estigués enllestida el 2010, però la davallada d’ingressos de la Generalitat va deixar el projecte per a més endavant.

LA XIFRA

200
milions d’euros
es calcula que costaria avui el desdoblament de la C-66 entre Cornellà del Terri i l’accés a Besalú.

Les obres de millora en espera del desdoblament

Des d’aquest estiu s’estan executant les millores de la C-66 entre Serinyà (a l’altura del bar Les Coves) i l’accés a Besalú per la recta de Fares, de 5,4 km. S’hi destinen 6,1 milions d’euros i haurien d’estar acabades la tardor de l’any que ve. S’hi fan, entre altres obres, tres rotondes grans i una altra de dimensions més reduïdes. Estaran situades precisament als dos extrems del tram i també a l’accés del nucli de Serinyà. D’altra banda, s’eixamplarà la calçada a l’altura del nucli de Fares per poder fer carrils d’acceleració i desacceleració, i en diversos trams s’instal·larà una barrera metàl·lica entre els dos sentits de la marxa.

Es preveu que aquesta tardor la direcció general de Carreteres presenti el projecte de la segona fase de les obres de millora, que inclourà l’anomenada variant de Banyoles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona