Infraestructures i serveis

Banyoles mena la pressa per les obres de la C-66

L’Ajuntament confia que el projecte de reforma de la variant es pugui presentar d’aquí a poques setmanes

Quan, la tardor de l’any vinent, s’acabin les actuals obres de millora de la C-66 entre Serinyà i els accessos a Besalú, cal que de seguida comencin les del tram corresponent a la variant de Banyoles (el que va entre el giratori de Haribo i la cruïlla del bar Les Coves). Aquest és el parer que l’Ajuntament de la ciutat de l’Estany defensa davant del govern.

L’alcalde, Miquel Noguer, ha recordat aquesta setmana que de tot el projecte de millora de la C-66 entre Cornellà i Besalú, el que era més urgent des del punt de vista del seu consistori era precisament el que s’ha deixat per a una segona fase. Segons l’alcalde, la Generalitat ja té enllestit un avantprojecte i molt probablement es presentarà el projecte definitiu a finals d’aquest mes o a principis del que ve. Del document n’ha transcendit que s’hi inclouran trams de tres carrils, entre altres mesures per millorar-hi la seguretat, que és el motiu pel qual s’han de fer les reformes. L’avantprojecte també inclou rotondes en alguna de les vies d’accés a altres carreteres, però no al tronc principal, contràriament al projecte de la primera fase.

Primera fase

Les obres d’aquests primers treballs, iniciades aquest estiu, estan abastant de moment el desbrossament dels terrenys on s’ampliarà la calçada actual. En els darrers dies, aquestes feines ja han causat retencions de trànsit degut al pas alternatiu que, de tant en tant, es dona a l’altura de Serinyà. Les obres tenen un pressupost de 6,1 milions, a càrrec de la Generalitat. El projecte preveu tres grans rotondes (davant del bar Les Coves, a l’accés al nucli de Serinyà i a l’accés a Besalú de la recta de Fares) i la construcció d’un quart carril a l’altura del veïnat de Fares per facilitar-hi l’entrada i la sortida. També, el reforç de la separació dels dos sentits de circulació mitjançant estructures metàl·liques o bandes pintades molt amples, depenent dels trams.

El desdoblament

Per Noguer, en fer aquestes millores ja no tindrà sentit reclamar el desdoblament de la C-66 entre Cornellà i Besalú. En canvi, tant els alcaldes de Sant Ferriol i Serinyà com el Consell Comarcal de la Garrotxa no volen que aquestes obres impliquin renunciar al desdoblament, aparcat per motius pressupostaris.

LA XIFRA

8,5
quilòmetres
és la llargada de la variant de Banyoles de la C-66.

LA DATA

2019
és l’any
d’acabament de la primera fase de les obres i, previsiblement, de l’inici dels treballs a la variant.

LA FRASE

De tot el projecte entre Cornellà i Besalú, el que volíem que comencés primer era la variant
Miquel Noguer
ALCALDE DE BANYOLES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona