Infraestructures i serveis

Posen a licitació per 6 milions la carretera de Cervià de Ter

Es preveu que a la tardor comencin les obres dels sis quilòmetres de via que hi ha entre Medinyà i Sant Jordi Desvalls i que durin un any i mig

Faran una rotonda a l’entrada de Cervià per Medinyà

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació per un import de 6,1 milions d’euros de les obres de millora de la carretera GI-633, entre la cruïlla de l’N-II a Medinyà i l’inici de la variant de Sant Jordi Desvalls. Les obres afecten sis quilòmetres i consistiran en l’eixamplament i millora d’aquesta via, per la qual es calcula que hi circulen uns 5.200 vehicles diaris de mitjana, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. Està previst que els treballs comencin a la tardor vinent i que s’allarguin durant divuit mesos. La presentació d’ofertes per aspirar a l’adjudicació és fins al 9 d’abril.

Concretament, l’obra comportarà un eixamplament de la calçada fins a assolir una amplada de nou metres, amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres, i dos vorals d’1 metre d’amplada. Ara, en alguns trams la carretera té una amplada de sis metres i no hi ha vorals.

Rotonda a Cervià

Altres actuacions que també es preveuen en aquesta obra són la construcció d’una rotonda de 36 metres de diàmetre exterior a l’entrada de Cervià de Ter, pel costat de Medinyà. Amb aquesta rotonda es vol ordenar els moviments entre la GI-633, la travessera de Cervià de Ter i dos camins existents al costat esquerre de la carretera. Així, permet per una banda allunyar la zona de trànsit d’un habitatge molt proper a la carretera i per l’altra eliminar un revolt molt tancat en aquest punt.

D’altra banda, també s’eixamplarà el pont sobre la riera de l’Arner, a Cervià, per encabir al marge dret de la carretera un carril per a bicis i vianants d’1,5 metres d’amplada. En aquest mateix municipi, es preveuen millores a la travessera de la carretera amb semaforització i treballs de pavimentació.

Sortint de Cervià i en sentit Sant Jordi Desvalls s’ha previst també perllongar les voreres existents a banda i banda de la carretera fins a la cruïlla de la GI-633 amb el camí de les Escoles. Les voreres tindran 2,5 metres d’amplada la de l’esquerra i 2 metres la de la dreta.

Millora de rasant

També hi ha previst millorar la rasant d’un punt entre aquest municipi i Sant Jordi Desvalls per afavorir la visibilitat. També hi ha la formació de carrils d’acceleració i desacceleració a la intersecció d’accés a Viladasens. Una altra de les actuacions que es preveuen és la formació de carrils d’entrada i sortida a la intersecció de Raset (Cervià de Ter) i en aquesta mateixa zona s’han previst apartadors per a autobusos.

Més a prop de Medinyà, hi ha prevista la millora d’un revolt que hi ha just a l’inici de la carretera i també l’augment del gàlib vertical al creuament a sota l’autopista AP-7.

Les obres s’emmarquen en el pla de millora de la seguretat de les carreteres del Baix Ter que desplega el departament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona