Infraestructures i serveis

Infraestructures

L’Estat no té data per a l’obra de la terminal de Vilamalla

La Generalitat calcula que abans de l’estiu tindrà enllestit el projecte de la plataforma i demana que se signi com més aviat millor el conveni amb el govern espanyol per desencallar-lo

El secretari d’Infraestructures, Ricard Font, va avançar ahir que la Generalitat té previst enllestir abans de l’estiu el projecte de la terminal del Far-Vilamalla, però tot indica que l’execució d’aquesta infraestructura s’allargarà en el temps, ja que l’Estat encara no preveu l’execució de la seva part de l’obra. Així ho va dir el coordinador del corredor mediterrani, Joan Barios, en una conferència ahir al matí al Centre d’Infraestructures de Girona, en la qual va assegurar que aquesta obra “ni es descarta ni es confirma”.

Tant el president de la Cambra de Girona, Domènec Espadalé, com Ricard Font van demanar ahir que es fixin dates per al conveni amb l’Estat per poder tirar endavant el projecte, concretament Font va demanar “compromisos d’execució” i va recordar que hi ha importants empreses que han mostrat el seu interès a instal·lar-s’hi, com són la catalana Tradisa i l’alemanya Mosolf.

Barios es va limitar a assenyalar que Foment hi està treballant, però sense fixar dates. Barios també va afirmar que des de l’Estat es prioritza la connexió del Pertús perquè hi passin les mercaderies, mentre que l’estesa d’un tercer rail fins a Portbou no està programada. Per Barios, només si la via d’alta velocitat no pogués assumir-ho, es podria estudiar la implantació de l’ample internacional en el traçat del tren convencional. De totes maneres, un dels assistents a la conferència d’ahir va recordar a Barios que el pendent a la via d’alta velocitat fa que els combois de mercaderies hagin d’anar amb dues màquines, mentre que si es passés per Portbou amb una n’hi hauria prou.

La terminal es planteja com un punt adaptat amb vies d’ample ibèric i internacional des d’on es pugui facilitar la gestió de mercaderies entre camions i ferrocarrils. El document que està redactant la Generalitat inclou tant la part que ha de fer el govern català, com la que correspon a l’Estat. En el primer cas, es tracta d’adaptar vies per a trens de fins a 750 metres i, en el segon, un ramal d’un quilòmetre que ha d’allargar a via d’ample internacional fins a Vilamalla.

Durant la seva conferència a Girona, el coordinador del corredor mediterrani –que va ser nomenat fa gairebé un any pel govern espanyol–, també va recordar el recent anunci del baixador del TAV a l’aeroport, una infraestructura de la qual va dir que “continuarà creixent” i que “és imparable”.

LA FRASE

Només demano que es pugui fer realitat el baixador del TAV i la terminal intermodal de Vilamalla
Domènec Espadalé
president de la cambra de girona

LES XIFRES

12.000
camions
es calcula que passen diàriament per la Jonquera amb mercaderies.
4
milions
d’euros és el que l’Estat hauria d’invertir per connectar la terminal amb la xarxa ferroviària de mercaderies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona