Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Rull i alcaldes exigeixen a l’Estat que acabi l’enllaç entre l’AP-7 i l’A-2 el 2018

Les obres estan aturades des del 2016 perquè cal aprovar una modificació del projecte

Els ajuntaments se senten maltractats pel Ministeri de Foment

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha incorporat al front comú de deu alcaldes del Vallès i el Baix Llobregat, i ahir va reclamar, amb els representants municipals, que el Ministeri de Foment acabi les obres de connexió entre l’AP-7 i l’A-2 i que ho faci durant l’any vinent. Rull va signar ahir amb els alcaldes de Castellbisbal, Martorell, Molins de Rei, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i el Papiol un manifest que reclama la represa de les obres, un document que subscriuran també els ajuntaments de Rubí i Corbera.

L’enllaç entre les dues vies el va adjudicar l’Estat el 2007 per 50 milions d’euros. Es tractava d’una connexió de 2,4 quilòmetres de longitud que incloïa un viaducte de 850 metres sobre el Llobregat i una rotonda per connectar amb la carretera C-1413a. L’objectiu era millorar la connexió entre el Vallès i el Baix Llobregat, ja que ara s’ha de passar pel peatge de Martorell o bé fer un recorregut extra de 12 quilòmetres passant per Sant Vicenç dels Horts. La mesura havia d’afavorir el trànsit de més de 40.000 vehicles al dia.

Les obres van començar fa deu anys, però s’han aturat diverses vegades. La primera va ser el 2010, per retallades pressupostàries. La segona, el 2016, per una modificació del projecte inicial per garantir la fluïdesa del trànsit. El pressupost final és de 75 milions d’euros, i la modificació requereix l’aprovació del Consell d’Estat i del govern espanyol. “Als problemes de tramitació s’hi suma un ritme d’execució de només 200 metres a l’any”, va denunciar Rull, que va dir que el cost de 75 milions és petit si es té en compte el retorn que tindrà l’obra des del punt de vista social, econòmic i mediambiental. “És una obra de país que afavorirà la competitivitat” per la ràpida connexió de dues comarques “que generen un gran percentatge del PIB.”

L’enllaç, segons va destacar Rull, està executat en la seva majoria, ja que l’esquelet del viaducte ja està construït. Resten pendents l’asfaltatge i els accessos, “una obra que es podria acabar en 12 mesos si hi ha voluntat política”. Els signants del manifest reclamaran una reunió al delegat del govern espanyol a Catalunya i convidaran el ministre de Foment a visitar els treballs. L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, va recordar que “una infraestructura que no existeix acaba generant saturació en altres vies”. El seu homòleg a Castellbisbal, Joan Playà, va assegurar que els municipis se senten “menyspreats i maltractats” per Foment, al qual van demanar explicacions fa un mes, sense que hagin tingut resposta.

LA XIFRA

75
milions
d’euros és el cost del projecte per enllaçar l’autopista AP-7 amb l’autovia A-2 a l’altura de Castellbisbal.

LA DATA

2007
és l’any
en què es van començar a executar les obres, uns treballs que estan aturats des del 2016.

LA FRASE

Als problemes de tramitació s’hi suma un ritme d’execució de només 200 metres cada any
Josep Rull
Conseller de Territori i Sostenibilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona