Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

ferrocarrils

Adif invertirà 2 milions en la millora del pont de Colera

Es preveu que els treballs comencin a finals de mes i s’allarguin sis mesos, amb quatre fases d’obra

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà també reclama millores a les estacions

Les obres de millora que Adif ha anunciat que s’executaran al pont ferroviari al pas de la via per Colera tindran un pressupost de 2 milions d’euros. Segons fonts de l’Ajuntament de Colera, l’actuació s’executarà en quatre fases i tindrà una durada aproximada de sis mesos. L’inici de les obres està previst per finals de maig, tot i que la part de les obres que originarà més molèsties començarà passats els mesos d’estiu.

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà havia manifestat la seva preocupació per l’alentiment dels combois al seu pas pel pont, i fins i tot alguns veïns de la zona havien divulgat imatges de cargols que s’haurien desfet de l’estructura del pont. Arran d’aquesta situació, l’entitat també va sol·licitar aclariments a l’alcalde de Colera, Lluís Bosch, que es va reunir amb el tècnic encarregat de la direcció de l’obra. En la resposta de Bosch a les preocupacions de la plataforma, l’alcalde explica que, segons Adif, ara fa uns 15 mesos es va fer una inspecció a tots els ponts de la línia i es va redactar un informe en què, sense qualificar-ho d’una urgència, es determinava que calia fer una obra de manteniment i reforç del pont del tren de Colera.

Adif també explica que “com succeeix a diferents punts de la línia, els trens circulen a una velocitat màxima de 30 km/h quan passen pel pont, quan la seva velocitat de pas habitual era d’uns 60 km/h. Amb les obres, a més de traspassar la càrrega del pont als extrems, per tal que els pilars no hagin de suportar tot el pes, s’eliminarà l’òxid existent, s’adequaran les vies a la normativa europea, fent-les totalment noves i canviant-ne totes les travesses i es pintarà tot del mateix color.

LA XIFRA

30
km/h.
És la velocitat actual del tren quan passa pel pont, i la velocitat habitual abans era d’uns 60 km/h.

Els usuaris volen més actuacions

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà es felicita de l’anunci de les obres i recalca que responen al punt primer dels 10 punts que reclamen per millorar el servei de la R11 i el tram gironí de la RG1. L’entitat agraeix la intervenció de l’alcalde de Colera i insisteix en la necessitat de més millores a la línia, en especial en les interconnexions Portbou-Cervera i la millora de l’estació de Portbou. També reclama que els trens de mitjana distància s’aturin a Vilajuïga i Colera, i que es renovi el material mòbil envellit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona