Infraestructures i serveis

municipal

trànsit

Llavaneres vol l'accés cap a Girona

L'Ajuntament reclama a la Generalitat i a Abertis els accessos de l'autopista pendents de fer

La concessionària està oberta a negociar el projecte

Sant Andreu de Llavaneres torna a posar sobre la taula la reivindicació històrica de tenir un accés directe a l'autopista C-32 en sentit Girona. L'alcalde, Joan Mora (ERC), explica que el municipi és l'únic del Maresme per on passa la via ràpida que no disposa d'aquest doble enllaç, ja que únicament té el que va en direcció a Barcelona. “És una discriminació per als ciutadans de Llavaneres en majúscules, ja que a més tenen un peatge tant per accedir-hi com per sortir-ne en direcció a Mataró”, diu l'alcalde, que recorda que el ple del Parlament va acordar per unanimitat l'any 2001 una proposició no de llei relativa a la construcció d'accessos de connexió a Girona a l'autopista.

Tot i admetre que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha intentat diversos cops desencallar el projecte en diferents legislatures, Mora diu que mai s'ha mogut res ni s'han pres compromisos en ferm. “A més, no hi ha cap impediment físic per guanyar aquests enllaços”, reconeix. De fet, considera que els accessos d'entrada i sortida que falten es podrien habilitar a la mateixa zona on hi ha els actuals. Sense dubtar-ho, defensa que aconseguir que es completin els ramals de la C-32 contribuiria a la reactivació econòmica i la millora de la competitivitat de la població, ja que la connexió amb les comarques gironines també és “fonamental” per a les empreses locals. “Els conductors que volen anar-hi s'han de desplaçar als municipis veïns, o han d'agafar l'enllaç a Sant Vicenç de Montalt, o bé han de recular i anar fins a la ciutat de Mataró”, lamenta l'alcalde.

Tant és el consens per aquesta petició que en l'última sessió del ple de l'Ajuntament es va aprovar per unanimitat una moció per resoldre aquest “greuge comparatiu”. “Ja toca que ens facin els accessos pendents”, insisteix a dir Mora. En aquest context, també es va aprovar una altra proposta dels grups que formen el govern local –ERC i Acord– referent als beneficis fiscals en l'impost de béns immobles (IBI) de les autopistes de peatge i a la necessitat que no es prorroguin més temps. “Esperem que tant la Generalitat com la concessionària de la via ràpida facin els deures al municipi i que això no repercuteixi a allargar més l'exempció del 95% que tenien fins ara en aquest impost”, manté el batlle.

Abertis vol negociar-ho

L'empresa gestora de la C-32, Abertis, admet que està oberta a negociar amb el territori per tal de millorar la mobilitat. “Estem disposats a estudiar el cas concret conjuntament amb la Generalitat per portar-ho a terme”, assenyalen fonts de la companyia, que també expliquen que mai han disposat d'un projecte executiu sobre el qual treballar.

D'altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja es va comprometre a trobar una solució, però en el marc del futur pacte per a la mobilitat sostenible del Maresme, un document que ja està en mans tant dels alcaldes del Maresme com del Consell Comarcal i que està en ple procés de debat intern per concretar-ne les prioritats.

LA FRASE

Som l'únic municipi per on passa l'autopista que no disposa d'accessos cap a Girona
Joan Mora
alcalde de llavaneres

Ningú compra les parcel·les del polígon

El fet de no disposar d'accessos directes cap a Girona preocupa el govern municipal de Llavaneres, i encara més després d'haver declarat desert el procediment de venda de cinc parcel·les municipals del polígon industrial. Un espai que des de fa anys està buit d'activitat. Tot i que no és la primera vegada que li passa, el consistori tenia esperances de trobar un comprador ara que el mercat sembla que es recupera. L'alcalde, Joan Mora, diu que algunes empreses que s'hi han interessat han trobat que era un inconvenient no disposar d'un enllaç directe cap al nord. “El temps, en aquest cas, és important i el fet d'haver de recórrer uns deu quilòmetres per trobar l'entrada a l'autopista ens ha perjudicat clarament”, assegura. Sobre si el preu de les parcel·les era car, Mora defensa que la xifra –que en conjunt era d'uns 800.000 euros– no la va posar l'Ajuntament, sinó una empresa de taxació. “Ara haurem de revisar-ho perquè, de tenir-les allà, no en fem res”, lamenta. Malgrat declarar-se desert el procediment, l'Ajuntament mantindrà a la venda els terrenys i confia que tard o d'hora trobarà algú que els compri. Amb els ingressos que es puguin obtenir, s'invertirà en la construcció del futur pavelló.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona