Medi ambient

Al·legacions contra la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia

Representants d'associacions que s'oposen al traçat i veïns van presentar ahir un centenar d'objeccions

Al·leguen que Red Eléctrica no ha demostrat que el projecte sigui necessari

Representants de les associacions que s'oposen a la línia de Molt Alta Tensió, com ara Aprimmat i Alarmat, i veïns de diferents poblacions van presentar ahir a la Generalitat un centenar d'al·legacions en contra del traçat de la línia entre Bescanó i Santa Llogaia, després que aquest ja hagi sortit a exposició pública. El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Canet d'Adri i portaveu d'Alarmat, Albert Riera, va explicar que una de les objeccions principals que es fan al projecte executiu presentat per Red Eléctrica és que aquesta companyia no ha demostrat que sigui necessària, sinó que s'ha limitat a vincular-la al tren d'alta velocitat (TAV). Els contraris a la MAT argumenten la inexistència d'un debat públic previ i la manca d'un estudi d'alternatives. Riera va advertir que, un cop esgotat el procés administratiu, s'iniciarà la via judicial, tot i ser conscients que aquest pas no aturarà les obres si el Ministeri de Medi Ambient les declara d'utilitat pública. Si bé els opositors a aquest tram de la MAT voldrien que el projecte no s'executés, estarien disposats a acceptar, “com a mal menor”, i segons paraules de Riera, que es fes de forma soterrada. El diputat de Solidaritat al Parlament Toni Strubell va donar suport ahir als contraris a la MAT.

LA FRASE

Un cop esgotada la via administrativa iniciarem la judicial. Estem disposats a anar a Estrasburg
Albert Riera
portaveu de l'associació alarmat

La interconnexió entrarà en servei el 2014

Precisament, ahir es va confirmar que el tram de la línia de molt alta tensió (MAT) entre Baixàs i Santa Llogaia d'Àlguema començarà a funcionar a partir del 2014. L'acord sobre la interconnexió elèctrica va ser un dels assolits ahir en la cimera bilateral celebrada a París, on el president espanyol, Mariano Rajoy, es va reunir amb el seu homòleg francès, François Hollande. A la trobada també hi van participar els ministres d'Afers Estrangers, Interior, Foment, Indústria i Agricultura. Rajoy va afirmar que les tasques de construcció de la interconnexió “avancen satisfactòriament”. Per la seva banda, el president francès, François Hollande, va recordar que la interconnexió es fa mitjançant un tram subterrani “i, per tant, sense conseqüències per al medi ambient i per a les poblacions locals”.

Precisament, la setmana passada van començar a arribar els transformadors que es col·locaran a Santa Llogaia. Són set aparells, de 300 tones cadascun i fabricats per Siemens a Alemanya, i que van arribant, primer en vaixell fins al port de Barcelona, després en tren fins a Vilamalla, i des d'allà en camió fins a la població altempordanesa.

Les infraestructures van ser, juntament amb l'energia, eixos principals de la cimera que es va fer ahir. També es va parlar de l'entrada en funcionament del tren d'alta velocitat.

acn / M.V.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona