Medi ambient

INFRAESTRUCTURES

Banyoles i Porqueres, cauts amb la carretera de l'estany

Els alcaldes es mostren satisfets perquè ja es disposa de la declaració d'impacte ambiental, però temen que si s'ha de modificar molt el projecte les obres no començaran a curt termini

Dos anys després que comencessin els tràmits, la setmana passada el govern va donar llum verd a la declaració d'impacte ambiental (DIA) del projecte de reforma de la carretera de circumval·lació de l'estany de Banyoles (GI-V-5248), una obra que tant en aquesta ciutat com a Porqueres fa molts anys que demanen perquè aquesta carretera és molt transitada i perillosa, ja que, en ser un espai d'esbarjo, hi conviuen vehicles motoritzats, ciclistes i gent a peu.

“Una bona notícia”

L'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ahir va mostrar-se satisfet que “per fi” es disposés del document, però va evitar fer volar coloms: “Si la declaració obliga a modificar a fons el projecte, tot el procés es retardarà un any més.” A part d'això –va fer notar– no és precisament un bon moment des del punt de vista econòmic per començar unes obres d'aquesta envergadura. La reforma costarà uns 650.000 euros i l'haurà de pagar la Diputació, que és propietària de la carretera. Quan s'hagin fet els canvis, aleshores la Diputació traspassarà la carretera als dos municipis. Noguer és vicepresident de l'ens provincial, però ahir va parlar –va remarcar– només com a alcalde. En termes similars es va expressar l'alcalde de Porqueres, Salvador Ros, però va puntualitzar que encara no havia tingut accés als detalls de la DIA. “En qualsevol cas, és una bona notícia que finalment tinguem la declaració d'impacte ambiental; ara hi ha una base a partir de la qual es podrà treballar”, va dir.

Carretera semiurbana

El projecte abasta els 2,2 km que separen les zones del camp de futbol de Banyoles (al sud de l'estany) i la de Lió (al nord). Els extrems del traçat estan al terme de Banyoles, mentre que la part central és de Porqueres. El traçat no es modificarà. L'objectiu del projecte és convertir la carretera en una via semiurbana, en què els vehicles motoritzats hauran d'anar a poc a poc. Paral·lela a la calçada, hi faran un carril per a bicicletes i per a vianants. La calçada passarà de tenir sis metres d'amplada a cinc, mentre que el carril farà 2,5 metres. Atesa la riquesa faunística de l'entorn de l'estany, s'hi preveuen diversos passos de fauna.

Les precaucions

La DIA adverteix que la GI-V-5248 passa per una zona “molt delicada des del punt de vista faunístic”, en referència a la presència, entre altres espècies, de les tortugues de rierol i de l'estany, diversos amfibis i la llúdriga. Així mateix, s'hi remarca l'existència de vegetació de bosc de ribera, al marge d'una riquesa arquitectònica plasmada en l'església de Santa Maria, d'origen romànic i declarada bé cultural d'interès nacional. Per tot això, la declaració ordena que les obres es facin en l'època de l'any en què no es molesti la fauna i que no es produeixi cap abocament de terres a l'estany i al seu entorn.

LA XIFRA

650 mil
euros
és el pressupost de l'obra. La pagarà la Diputació i, seguidament, es traspassarà la carretera als municipis


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona