Medi ambient

medi ambient

Les deu raons per demanar el soterrament de la MAT

El Cilma resumeix en un decàleg per què és millor aquesta opció que l'aèria

Insisteix en els arguments que en demostren la viabilitat tècnica i econòmica

Els ajuntaments gironins afectats pels trams de la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia d'Àlguema i el ramal de Riudarenes continuen pressionant per aconseguir el soterrament de la línia de 400 kV. A través del Cilma i els diferents informes encarregats sobre la viabilitat d'incorporar aquest canvi en el projecte, han elaborat un catàleg que resumeix el per què és millor l'opció soterrada que l'aèria. Així es pretén també respondre als arguments contraris dels responsables de la construcció de la línia –Red Eléctrica, la Generalitat i l'Estat–. D'una banda, s'insisteix que tecnològicament és possible soterrar aquests trams, i que hi ha “exemples semblants arreu del món, amb una tendència cap a l'increment d'aquesta opció a nivell de l'alta tensió”. El traçat que es proposa, resseguint el corredor d'infraestructures, s'assegura que no ha de comportar problemes ni constructius ni jurídics. Precisament en temes jurídics el decàleg hi destina un parell de punts: que és obligatori durant el procés d'avaluació ambiental tenir en compte totes les conseqüències del projecte –també de l'opció soterrada–, i que la Generalitat no ha rebatut, i ni tan sols considerat, els informes tècnics aportats pel Cilma. En l'aspecte ambiental, es reafirma que l'impacte és molt menor si el traçat és soterrat que no pas si es fa una estesa aèria. Per tot plegat, juntament amb els arguments econòmics, des del Cilma es creu que el soterrament és viable des de tots els punts de vista, i que es tracta d'una decisió estrictament política. Aquesta coincideix amb la de l'Ammat de la setmana passada, que insisteix en aquestes mateixes raons.

Sumar els costos indirectes

Un dels cavalls de batalla dels municipis és que s'avaluïn els costos indirectes del pas de la línia de molt alta tensió. Això vol dir quantificar i incloure en el balanç econòmic del projecte aspectes com ara la pèrdua de valor dels immobles i les finques, o altres de més complicats com els valors d'existència i d'herència. Si es tinguessin en compte, el Cilma assegura que el soterrament només costaria el doble que fer la línia aèria. Hi afegeixen, però, que si la interconnexió entre Santa Llogaia i Baixàs es fes en corrent alterna, i no en contínua com està previst, es podria soterrar tota la resta sense cap sobrecost. Per tot plegat, s'insisteix en la viabilitat econòmica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona