Medi ambient

Red Eléctrica no preveu cap alternativa al projecte

L’empresa afirma que no considera cap altra opció al projecte presentat i aprovat pel govern espanyol

També assegura que han informat “degudament” els ajuntaments i els afectats

Red Eléctrica de España (REE) no preveu cap altra alternativa al projecte presentat i aprovat pel Consell de Ministres. La principal justificació, segons fonts de REE, és que aquesta línia està vinculada al subministrament d’electricitat de la Costa Brava, i que per tant aquesta és una línia necessària per poder garantir el subministrament. L’empresa també argumenta que en aquests últims anys hi ha hagut un creixement de la demanda i que cal preveure el creixement que es pugui donar en els pròxims anys. A més, també expliquen que per poder garantir el servei, cal fer malla al màxim a la zona per tal d’evitar problemes amb el subministrament en cas que alguna de les altres línies existents tingui un problema tècnic.

Tot i que l’empresa continua estant disposada a parlar amb les parts afectades, asseguren que han parlat amb tots els ajuntaments i afectats i que els han informat “degudament” de quina és la seva situació.

El projecte aprovat

Aquesta nova línia de 220 kV ha d’anar de la subestació de Juià a la subestació de la Farga (Medinyà), en un recorregut que en total farà 5,648 quilòmetres i afectarà cinc municipis, entre els quals els més perjudicats són Celrà i Bordils. El projecte, a càrrec de REE, està pressupostat en més d’1,8 milions d’euros. D’aquest pressupost total, està previst que prop de 46.000 euros vagin destinats a indemnitzar la setantena de propietaris afectats, ja sigui de manera temporal (per poder instal·lar la línia) o de manera permanent (perquè els passa la línia per sobre del terreny o els queda una torre dins de la seva parcel·la).

Per a la realització de la línia caldrà instal·lar un total de 17 torres, algunes de les quals poden arribar a tenir 60 metres d’alçada i més de 10 metres quadrats de base (degut al fet que cal superar la línia existent que va de Juià a Figueres).

Mocions de rebuig

Aquest projecte ha generat un rebuig important dins del territori. De fet, diversos ajuntaments, incloent-hi el de Girona, la Diputació de Girona, el Consell Comarcal del Gironès i el Consorci del Ter han aprovat mocions en contra d’aquesta línia. A més, el sindicat Unió de Pagesos també ha mostrat el rebuig al projecte.

LA XIFRA

5,648
quilòmetres
té la línia projectada que va de la subestació de Juià fins a la subestació de la Farga

Desmantellar les línies actuals

Tot i que fonts de REE asseguren que desmantellaran les actuals línies que van de Juià a Bescanó i de Juià a Figueres quan la nova estructura estigui al 100% operativa, l’alcalde de Celrà, el cupaire Dani Cornellà, afirma que en una trucada telefònica el delegat de REE a Catalunya, Lluís Pinós, va dir-li que no es desmantellarien: “Em va dir que faran aquesta línia nova però que aquí no es toca res.” Cornellà va demanar aquesta resposta per escrit, però a hores d’ara no ha rebut cap resposta. Sobre aquesta mateixa qüestió, l’alcalde de Bordils, Albert Serrats (AMI-B), assenyala que no els han informat, fet que l’ha portat a pensar que “no tenen ganes” de desmantellar-les.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona