Urbanisme

URBANISME

Llum verd a la via ciclista i la millora de l’N-152z entre Montcada i Reixac i Mollet

El Departament de Territori ha licitat les obres per a construir una via ciclista i millorar la integració urbana de l’N-152z entre Montcada i Reixac i Mollet del Vallès, per un import de 10,2 milions d’euros. El nou itinerari per a vianants i ciclistes tindrà una longitud de 5 quilòmetres i permetrà potenciar la connectivitat i la mobilitat descarbonitzada. Es preveu que els treballs comencin a finals d’estiu i tinguin una durada de 18 mesos. “Aquesta actuació forma part de les polítiques de promoció de la mobilitat sostenible, activa i saludable previstes en el marc de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta, que preveu una inversió total de més de 100 milions d’euros en 124 quilòmetres fins al 2025”, ha recordat la consellera de Territori, Ester Capella.

“L’N-152z és un àmbit densament poblat, amb milers de desplaçaments quotidians i on la bicicleta pot ser un mitjà de transport competitiu si hi construïm una infraestructura còmoda i segura”, ha assenyalat Capella, que ha remarcat que l’obra ara impulsada “millorarà la integració i la qualitat urbana de la carretera” en aquest tram. Arran del desenvolupament de la xarxa viària en aquest entorn, el tram de carretera N-152z entre Montcada i Reixac, la Llagosta, Santa Perpètua de Mogoda (la Florida) i Mollet del Vallès ha perdut la funcionalitat de carretera interurbana que tenia anteriorment. Així, s’ha anat urbanitzant en gran part del seu recorregut i, en el cas de la Llagosta, l’N-152z constitueix una plena travessera urbana.

El traçat de la via ciclista s’inicia al carrer de Castelló, a Montcada i Reixac, tot donant continuïtat a un carril bici existent i continua pel carrer Pla de Matabous, paral·lel a la C-17, fins arribar a l’N-152z. A partir d’aquí, la via ciclista discorre pel costat dret paral·lel a la carretera N-152z fins a la travessera de la Llagosta, que en el primer tram es converteix en carrer de zona 30 amb convivència entre ciclistes i vehicles motoritzats, configurant una plataforma elevada. Posteriorment, es connecta amb un carril bici existent a l’avinguda 11 de setembre de la Llagosta.

La via ciclista continua pel costat dret de la carretera al terme municipal de Santa Perpètua de Mogoda, a la Florida, i finalment arriba a Mollet del Vallès amb una passera sobre la C-59 de 46 metres de longitud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA
societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

roses