Vallès Oriental

La C-59 al nord de Caldes, entre les deu vies més perilloses del país

El tram fins a Moià, de 23,7 quilòmetres, és el novè més perillós de la xarxa viària catalana

El tram de la C-59 entre Caldes i Moià (el Bages) s’ha convertit en la novena carretera més perillosa de tota la xarxa viària catalana, segons les dades de l’estudi fet pel RACC i el Servei Català del Trànsit.

Aquest sector de 23,7 quilòmetres de longitud ha registrat entre els anys 2011 i 2013 una mitjana de 6,31 accidents l’any amb morts o ferits greus. Les dades de 2013 fan empitjorar els registres del darrer estudi –fet amb les dades del trienni 2010-2012–, que situaven la mitjana en 5,67. El treball fixa que el risc de patir un accident en aquesta carretera és molt alt. De tot el tram, un dels punts més conflictius és la zona entre Caldes i Sant Feliu. Aquí, des de maig de 2012, hi ha hagut tres accidents mortals, el darrer aquest mes de juny quan va morir un ciclista veí de Bigues després de ser envestit per un tot terreny.

A la mateixa C-59, el tram entre Caldes i Palau-solità i Plegamans es qualifica de risc alt. La mitjana d’accidents greus se situa en 3,33 l’any. En aquest cas, hi ha una millora respecte a la mitjana del treball anterior (3,67).

D’altra banda, a la carretera de Cardedeu a Cànoves també es considera que hi ha un risc molt elevat de patir un accident de trànsit amb ferits greus o morts. Amb tot, aquesta via millora els registres del darrer estudi i la mitjana d’accidentalitat baixa fins a un accident greu en lloc dels 1,33 de l’informe de l’any passat. El treball del RACC, però, encara no té en compte les dades de 2014, quan s’ha estrenat –va ser al juliol– la important millora que s’ha fet en aquesta via i que ha inclòs una ampliació de l’amplada dels carrils de circulació i la construcció de quatre rotondes per millorar la seguretat a les principals interseccions que donen accés a urbanitzacions com Ca l’Esmandia, de Cànoves, o les Pungoles i Can Miret, de Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor. Segons el RACC, la BP-1432 de Granollers a Lliçà d’Amunt és la via de la comarca amb una concentració d’accidents greus per quilòmetre més alta. N’hi ha 0,68 l’any en un tram de 3,4 quilòmetres.

El risc de patir un accident és alt en quatre carreteres del Vallès Oriental. A banda de la C-59 entre Caldes i Palau-solità també ho és a la BP-1432 entre el nucli urbà de la Garriga i Sant Feliu de Codines –inclou els trams urbans de l’Ametlla i Bigues; la BV-5001, entre Vilanova i la Roca, i la C-35 entre Sant Celoni i Hostalric (la Selva). Aquest tram registra un empitjorament perquè la mitjana de sinistres greus l’any puja fins a 7,33. En l’anterior estudi se situava en 5,67 (vegeu quadre adjunt).

A l’altra banda, hi ha els trams d’autopistes que registren els millors índexs. Passa a la C-33, de Barcelona a Montmeló, i a tot el tram de l’AP-7 pel Vallès Oriental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

En Joan, en Musa i les cosidores, un exemple de la diversitat de Salt

salt

L’AMB impulsa un servei metropolità de moto elèctrica compartida

Barcelona

Segellat de juntes, canvi de vàlvules i rajoles per obrir la piscina de Vallparadís el 22 de juny

Terrassa

S’amplien els topalls d’ingressos per tenir la T-Blanca dels busos

Terrassa
mediterrani

Llibertat pels nou acusats a Grècia del naufragi del pesquer 'Adriana'

barcelona
economia

La moda del te i les infusions creix

Barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Es constitueix un nou Consell Assessor de Patrimoni Cultural

SANT FELIU DE GUÍXOLS
societat

Una forta pedragada afecta diversos punts del territori gironí

serinyà

Comencen a enderrocar l’edifici de l’antic prostíbul Vicente Ferrer

La Canonja