Societat

TRÀNSIT

Un 17% de la xarxa viària té un risc molt alt d'accidentalitat

La carretera més perillosa és la BV-2041, entre Gavà i Berga, segons l'estudi d'EuroRap

Lleida és la demarcació amb la proporció de quilòmetres amb més perillositat

La carretera BV-2041, entre Begues i Gavà, al Baix Llobregat, encapçala per tercer any consecutiu el rànquing de trams més perillosos de la xarxa viària catalana, segons l'estudi EuroRap 2011-2013. Un 17% dels trams analitzats a Catalunya presenten un risc molt alt de tenir un accident, mentre que el risc alt s'ha detectat en un 15% de les carreteres analitzades. En total suposen uns 1.900 quilòmetres dels 3.469 analitzats.

Lleida és la demarcació amb una proporció de quilòmetres més perillosos, amb un 36,5% dels trams amb risc alt o molt alt, percentatge que se situa entorn del 34% a les demarcacions de Girona i Barcelona, i del 20% a Tarragona.

Cinc dels sis primers trams del rànquing [vegeu gràfic] repeteixen respecte a l'estudi referent al trienni anterior, malgrat que en alguns casos s'han fet actuacions per millorar la via. És el cas de la carretera Gavà-Begues, on s'ha millorat la senyalització de la separació de carrils. Això s'ha traduït, segons el responsable de Mobilitat Terrestre del govern, Xavier Flores, en un descens de l'accidentalitat del 80% a la via.

L'N-260/N-252 entre Alp i la frontera francesa és el segon tram més perillós, seguit del tram entre Terrassa i Sentmenat de la C-1415a, la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, la C-16 entre Bergà i Bagà i la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona.

Trams amb accidents

L'estudi d'EuroRap, en el qual han col·laborat el RACC, el Departament de Territori, el Servei Català de Trànsit i la Diputació de Barcelona, també analitza els trams amb més concentració d'accidents. La C-31 entre el Prat de Llobregat i l'Hospitalet és el tram amb més sinistres per quilòmetre, seguida de la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès o entre Terrassa i Vacarisses.

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, va indicar que la situació està millorant i l'accidentalitat s'està reduint. Així va destacar la bona feina feta per les administracions i va posar com a exemple la decisió de prohibir el pas de camions per l'N-II a Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

infraestructures

El port demana canvis en les maniobres dels trens pel soroll que fan al Serrallo

Tarragona
EDUCACIÓ

Una seixantena de docents participen en la primera jornada de l’eduCAC

GIRONA
societat

Fins a un 15% de les normes aprovades a Barcelona des de mitjan segle XX estan “obsoletes”

Barcelona
successos

L’incendi de Tortosa, estabilitzat

Tortosa
societat

El Suprem rebutja convertir milers d’interins de llarga durada en fixes

barcelona
ciutat del vaticà

El papa es disculpa després de demanar vetar els homosexuals en els seminaris

barcelona
habitatge

Nous ajuts per a la construcció de pisos de lloguer social

barcelona

El nombre de vols sorollosos sobre la platja s’ha doblat el maig

Castelldefels
Medi ambient

Ecologistes denunciaran el Grup Griñó i la Generalitat per “traficar” amb residus

Lleida