Osona/Ripollès

Santa Eulàlia enceta la reconversió de la carretera que travessa el poble

Es remodelarà perquè sigui un carrer més per als vianants i en què els cotxes no puguin córrer.

L'Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer ha posat fil a l'agulla a la transformació de l'actual carretera BV-4316, que creua el poble de punta a punta, per fer-la més amable per als vianants i per disminuir la velocitat dels vehicles que hi circulen. El projecte, que es divideix en dues fases, té un pressupost global proper als 2 milions. Ara es tira endavant la primera fase, que va sortir a licitació per 0,81 milions i es va adjudicar per 0,52 milions, amb la voluntat de canviar la fesomia de dos punts: la cruïlla de Muntanyola i la zona de la plaça Major. “Hi donarem un tractament molt més urbà i el vianant tindrà molt més protagonisme”, explica el regidor d'Urbanisme, Joan Bertran, d'IpR-AM.

De fet, les imatges virtuals de com quedarà l'actual carretera projecten un canvi més que significatiu: una plataforma única, amb arbres, bancs i nou enllumenat. Les obres aniran a càrrec de Gestió Enginyeria i Construcció de la Costa Daurada. Els treballs preliminars ja estan en marxa i el termini d'execució és de sis mesos. Un cop enllestit, s'anirà per la segona fase. La idea seria executar l'obra l'any 2016. Tirar endavant les dues fases a la plegada, explica Bertran, hauria estat inviable per garantir la mobilitat.

El projecte s'explica, bàsicament, per dos motius. D'una banda, el creixement urbà i demogràfic que ha experimentat Santa Eulàlia durant els últims anys obliga a posar al dia serveis bàsics com clavegueram, aigua o llum que han quedat obsolets a la zona de la carretera i, d'altra banda, la velocitat a què se circula per aquesta via obliga a enginyar mesures per posar-hi fre. Casar aquests dos objectius, sumat a la necessitat que deixi de ser una carretera per convertir-se en una travessera urbana, és el que ha conduït l'Ajuntament a impulsar el projecte. Bertran recorda que la carretera, la titularitat de la qual correspon a la Diputació, té sis metres d'amplada i que, quan entra al poble, s'eixampla a vuit. Aquesta circumstància, tot i que anys enrere ja s'hi van posar elevacions, convida a córrer. “No és que hi hagi un trànsit exagerat, però hem tingut incidències”, concedeix el regidor. El finançament de l'obra, recollit en un conveni, va a càrrec de la Diputació i l'Ajuntament. Aquesta obra farà emergir un centre urbà molt clar a Santa Eulàlia en un indret que, fins ara, era més un lloc de pas.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA
societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

roses