Osona/Ripollès

Els veïns afectats pel nou enllaç de l'Eix a Sant Julià, en contra del projecte de la Generalitat

L'Ajuntament els va mostrar la proposta a començament d'agost i ja corren els 60 dies per fer-hi al·legacions. El traçat de la proposta de nou enllaç s'acosta molt a algunes cases.

  • VÍDEO: 161599

El nou enllaç a l'Eix de Sant Julià, que la Generalitat ha projectat per la carretera de Vilalleons, ha topat amb l'oposició dels veïns que resideixen al voltant del traçat previst per a l'accés.

L'Ajuntament els va presentar l'opció divendres passat, perquè el projecte ja ha sortit a informació pública i disposen de 60 dies hàbils per fer-hi al·legacions. Des d'aleshores, alguns ja han anat a l'ajuntament i, amb matisos propis, tots coincideixen en la negativa.

Resulten afectats una desena d'immobles, entre els quals hi ha masies i cases residencials. Els veïns de La Carrera, la Cabanya de la Carrera i la Riereta són alguns dels més afectats.

En els dos primers casos, la carretera desdoblada de Vilalleons i el carril verd que la resseguirà lateralment els retallen força terreny, acostant-se més de vuit metres a la Cabanya respecte a l'actual traçat. Pel que fa a la Riereta, una explotació agrícola, el punt en què l'enllaç encaixa amb la carretera de Vilalleons queda a menys de deu metres de la granja de conills.

“Fa dos anys vam fer les obres de benestar animal i ara gairebé ens hi passarà la carretera per sobre”, comentava Josep Vilamala dilluns al vespre preguntat per EL 9 NOU. Neus Orra hi afegia que “sembla que no han estudiat massa el terreny”, el mateix que Núria Salvans, que també assegurava que “els que ho tenen tot en regla són els perjudicats”.

Des de la Carrera també veuen els pros del projecte. Francesc Gelabert explicava dilluns que amb l'enllaç “els baixarà el nivell de vida”, perquè “el trànsit i el soroll augmentaran, però el perill dels atracaments, també”. La seva dona, Teresa Codinach, es queixava perquè amb “l'eix i el desdoblament ja van ser castigats, i ara una altra vegada”.

El projecte de traçat, a part del desdoblament i el carril verd, també preveia respectar els plataners que hi ha als vorals. Gelabert, igual que molts pagesos de la zona, és partidari de tallar-los per evitar “perdre més sòl agrícola”.

L'Associació de veïns de Vilalleons encara no “s'ha reunit” per abordar el tema, en paraules de seva la presidenta, Mercè Pampliega. La sensació general a la zona, però, és que fer al·legacions no servirà per a res, cosa que des de l'Ajuntament de Sant Julià neguen, perquè l'alcalde, Joan Carles Rodríguez, diu que el consistori “es farà seves les peticions que siguin lògiques”.

El batlle explica que com a Ajuntament també han presentat millores a la Generalitat i fins i tot apunta que, si no es compleixen els “condicionants” a partir dels quals l'equip de govern considera aquesta opció “la millor”, l'Ajuntament podria tornar a demanar l'enllaç per la Sauleda.

· Sí condicional del consistori, pendent de la proposta final

Ara per ara, l'Ajuntament de Sant Julià considera que l'opció de fer la sortida per la carretera de Vilalleons és la millor. D'acord amb l'alcalde, aquest enllaç afavorirà la seguretat vial a la zona, perquè amb la via verda hi haurà una segregació entre vianants, ciclistes i vehicles pesats.

Alhora, també disminuiran els girs a l'esquerra i el municipi gaudirà d'una sortida pròpia a l'eix. Rodríguez també comenta que serà més fàcil arribar al Puig i que alguns disseminats gaudiran de nous serveis, com el clavegueram o una futura fibra òptica.

El fet que la Diputació de Barcelona serà l'encarregada de mantenir la carretera desdoblada i els accessos també es considera un avantatge.

Tot i això, des del consistori també remarquen que el seu sí és condicional i que per acceptar el projecte definitiu cal que es compleixin els requisits que l'Ajuntament ja ha presentat a la Generalitat: la construcció del carril per a vianants i bicicletes; la millora de la carretera de Vilalleons, el seu entorn, serveis i interseccions; la inclusió de senyals turístics i d'orientació; l'arranjament de la carretera de la Mata; i la implantació d'un seguit de mesures de mobilitat a la travessera de Sant Julià.

A banda d'aquestes peticions, diu Rodríguez, “se'n presentaran més”, entre elles, les dels veïns que es considerin “lògiques”.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Infraestructures i serveis

La parada de Glòries del tramvia es posarà en servei el 9 de maig

Barcelona
estats units

Mor un segon denunciant de Boeing que havia alertat sobre problemes de qualitat

barcelona
PERPINYÀ

L’EsCat rep sis projectes per optar a ajudes de 2,2 milions d’euros

PERPINYÀ
SOCIETAT

Engeguen un dispositiu de vigilància per combatre el top manta a Cambrils

Cambrils
judicial

Comença el judici a l’acusat de matar un home per segrestar una dona i violar-la

cALONGE
societat

La Creu Roja va atendre unes 400.000 persones el 2023

Barcelona
infraestructures

Acabada la reparació de les rampes d’accés al passallís de l’Onyar

girona

La Setmana Cultural de la UPC ofereix quaranta activitats

TERRASSA

Instal·len 52 caixes niu per potenciar la reintroducció del xoriguer petit

MOLLET DE PERALADA