Societat

La seva oportunitat

Els serveis d'intervenció educativa ofereixen recursos i acompanyament personalitzat a nois i noies amb dificultats en el procés escolar

L'atenció a la infància en risc d'exclusió és una de les prioritats de Càritas. Per aquest motiu l'entitat desenvolupa diferents iniciatives en l'àmbit escolar, personal, familiar i social amb el propòsit de treballar hàbits, actituds, coneixements i habilitats que ajudin els alumnes de contexts desafavorits a tenir la seva pròpia oportunitat i esdevenir ciutadans lliures i autònoms. En bona part, aquest objectiu es materialitza en els anomenats serveis d'intervenció educativa (SIE), que ofereixen acompanyament personalitzat i recursos a nois i noies amb dificultats en el seu procés d'aprenentatge. La tasca socioeducativa es duu a terme mitjançant activitats de suport escolar i d'altres de tipus lúdic amb la participació de voluntariat i de l'equip de professionals. Com a valor educatiu en si i per multiplicar l'eficiència del servei, s'aposta pel treball en xarxa amb diferents agents dels centres d'ensenyament, serveis socials, equips d'atenció a la infància i equips d'assessorament psicopedagògic. Els resultats validen els esforços: el 60% dels alumnes atesos en el SIE experimenten substancials millores en els seus coneixements al final del curs acadèmic.

El servei ha estès el seu radi d'acció i en el curs 2013/14 abraça les següents localitats: Anglès, Banyoles, Castelló d'Empúries, Cornellà del Terri, Lloret, Figueres, Girona (la Creueta, Font de la Pólvora, Pont Major, Taialà-Domeny), la Bisbal d'Empordà, l'Escala, Palafrugell, Palamós, Porqueres, Roses, Salt (Sant Jaume i Sant Cugat, SIE Secundària), Santa Cristina d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Torroella de Montgrí i Verges.

El curs passat (2012/13), van ser atesos un total de 456 infants i joves per 190 voluntaris, quinze persones de l'equip tècnic de Càritas i cinc alumnes en pràctiques. Es tracta d'usuaris que acumulen factors de risc, com ara pobresa econòmica, atur familiar i problemes d'habitatge que incideixen negativament en el dia a dia del seu aprenentatge. L'atenció individualitzada i en petits grups contribueix a superar les seves dificultats. I l'experiència demostra com n'és de necessari desplegar polítiques de participació de les famílies en el funcionament de l'escola i en el seguiment dels estudis dels seus fills.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens

OLOT

Simulacre d’emergències al Recinte Firal d’Olot

OLOT
equipaments

Solsona inaugura una nova pista poliesportiva

SOLSONA
patrimoni cultural

Homenatgen una trentena de ‘casillers’ del canal d’Urgell i les seves famílies

El Palau d’Anglesola
tradicions

La samarreta de la Patum llueix a la plaça Sant Pere de Berga

BERGA
societat

Fundesplai engega la campanya de casals i colònies d’estiu amb 90.000 places

prat del llobregat
SOCIETAT

La falta de pluja canvia la maceració de la ratafia

SANTA COLOMA DE FARNERS
societat

Alella fa una crida a participar del consell agrari municipal

alella
LLENGUA

Els drets lingüístics centren la Jornada Lluís M. de Puig

GIRONA