La descoberta

Mirador de luxe a les Gavarres

QUART Una excursió de mitja hora des del veïnat de Montnegre permet accedir fins al balcó de les Bruixes, una cinglera imponent que ofereix grans vistes de part de la comarca del Gironès i l'Empordà

En direcció a la cinglera del balcó de les Bruixes, trobem una cresta de roques en forma de llom. És un bon lloc per agafar forces i observar en direcció al puig de Montigalà. Som al bell mig de les Gavarres. De fet, el 85% del municipi de Quart en forma part. A mig camí, també és fàcil mirar cap al santuari dels Àngels.

Aixecar-se aviat al matí –a les sis– sol tenir recompensa. La visita des del balcó de les Bruixes (Montnegre) és imponent i molt recomanable. El passeig comença a dos quarts de set al punt de trobada amb Eloi Madrià, bon coneixedor del massís de les Gavarres i guia per a la ruta. Onze quilòmetres en cotxe des del trencall de la C-65, entre Llambilles i el nucli de Quart, condueixen fins al peu de l'ermita de Santa Maria de Montnegre. Allà, ja es veu el puig de Montigalà, i comencem a caminar pel Pujolans, el coll de Portell i la font dels Bous. Des del Portell, ja es divisa una primera panoràmica, amb el recinte militar del Pení, entre Cadaqués i Roses, i el cap Norfeu, al cap de Creus.

La caminada continua fins a la destinació final, el balcó de les Bruixes, una cinglera imponent que ofereix grans vistes de part de la comarca del Gironès i l'Empordà. S'hi veu la conca que ressegueix el Rissec, Madremanya (amb la Font Picant), la Bisbal fins al massís del Montgrí, les Medes i el cap de Creus... “Des de la Pera fins a Madremanya, això és la nostra Toscana”, comenta el nostre guia. El paisatge també delectava l'escriptor de Quart Miquel Pairolí. De tornada, la caminada s'acaba al mateix punt de sortida, amb la possibilitat de visitar l'ermita de Santa Maria, a Montnegre.

jORDI ferrer

COM S'HI ARRIBA. Per arribar a Montnegre (Quart), el més assenyat és agafar la C-65 i agafar la carretera GIV-6641. Onze quilòmetres en cotxe fins a l'església de Santa Maria, des d'on comença l'excursió. La sortida de l'AP-7 més propera és Girona sud.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona
Societat

El servei d’atenció a víctimes de violència masclista de l’Eixample obrirà el 2026

societat

Retencions intermitents a l’AP7 per l’operació sortida

barcelona

Optimisme a la recta final de la temporada a les estacions d’esquí

Rialp
FIGUERES

Es duplica en 6 anys el nombre de diagnòstics d’AOS severa a l’Alt Empordà

sanitat

Els hospitals també gestionaran baixes i altes per cirurgia ambulatòria i parts

barcelona
Infraestructures i Serveis

Aposten per desdoblar una línia de mercaderies Saragossa-Tarragona amb estació a Lleida

Lleida
GIRONA

Detecten 555 casos de càncer de còlon en 10 anys amb el cribratge

Societat

Entitats i plataformes es manifesten contra la planta de Lotte