Societat

Cinc anys per fer sis quilòmetres d'autovia

El primer tram que es va fer del quart cinturó va ser el de Terrassa a Viladecavalls, l'any 2007, que es va estrenar un any després del previst, el 2010, mentre s'anaven executant els trams entre Abrera i Olesa –també acabat– i el de Viladecavalls a Olesa, que torna a estar aturat per segona vegada. Si se segueix aquesta progressió d'1,2 quilòmetres per any, el quart cinturó no estarà totalment acabat fins d'aquí a uns quaranta anys. La coneguda també com a autovia orbital és un projecte que ja es dibuixava en el pla de la regió metropolitana del 1966. No va ser fins al 1993, amb Josep Borrell com a ministre, que es va concretar el tram entre Abrera i Sant Celoni en el programa d'actuacions prioritàries de carreteres com a nou eix mediterrani paral·lel a l'A-7.

A mesura que el projecte anava arrelant, també ho feia el moviment popular contrari a l'autovia, que no va aconseguir aturar-lo però sí retardar-ne l'execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
La monarquia

El rei parla ‘baléà’

RESIDUS

Ultimàtum de la concessionària de Solius pel deute: diu que el 15 de maig plega

LLAGOSTERA / sANTA CRISTINA
ENDOGASTRONOMIA

Vins del Priorat i el Montsant, a la Fira del Vi de Falset i als cellers

FALSET
BANYOLES

Els veïns reclamen l’ús públic dels jardins del monestir

banyoles
OLOT

Un camió vessa la càrrega a l’avinguda Sant Jordi

OLOT
PALAMÓS

El jutge exculpa en part l’agent que instava a investigar la multa a un edil

PALAMÓS

Figueres lliura els premis de les Creus de maig 2024

FIGUERES

Entitats socials denuncien que Barcelona no deixa empadronar persones vulnerables als seus locals

Barcelona
judicial

Una tercera sentència tomba la superilla de Consell de Cent executada per Colau

Barcelona