Societat

El 50% dels restaurants de ‘Girona 10', amb taules lliures

L'associació d'hostaleria de la ciutat manté al seu web una relació dels establiments que encara accepten reserves

L'alcalde creu que la implicació social aconseguida és una de les claus de l'èxit i que cal mantenir-la

La meitat dels restaurants que participen en la campanya de promoció de la ciutat Girona 10 encara tenen marge per assumir noves reserves, segons les dades de l'Associació d'hostaleria de Girona.

L'associació manté al seu web (gironahostaleria.com/girona10) una llista actualitzada de restaurants que encara tenen places disponibles. Alguns dels restaurants van esgotar les places en pocs minuts i per aquest motiu, n'hi ha que han decidit ampliar per aquest cap de setmana el nombre de taules obrint nous menjadors, o, els que solen tancar en algun torn, com per exemple el diumenge al vespre, han optat per obrir. Alguns hotels com per exemple l'Ibis, feia saber ahir que també tenen cambres disponibles, sobretot per diumenge a la nit.

D'altra banda, l'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, s'ha manifestat les últimes hores molt orgullós del desenvolupament de la campanya fins ara. En consonància amb el president de l'associació d'hostaleria de Girona, Xavier Nicolazzi, Puigdemont considera una de les claus de l'èxit “el suport de tants sectors” de la ciutat, i diu que “és un model que cal continuar, perquè al seu darrere hi ha coses tan transcendents i importants com l'activitat econòmica, que genera llocs de treball i riquesa”. L'alcalde es compromet a destinar inversions i esforços a aconseguir que Girona sigui una ciutat de moda “més enllà de la nostra nació”.

Per la seva banda, Nicolazzi posa “un deu” a la vinculació que l'associació manté amb l'Ajuntament. Assegura que hi ha hagut un canvi “radical” respecte als governs anteriors, i que els contactes entre el consistori i l'entitat que presideix és ara “fluida i diària”.

LA XIFRA

26
restaurants
dels que participen en la campanya tenien ahir taules disponibles per aquest cap de setmana, segons l'associació d'hostaleria.

LA FRASE

Girona serà una ciutat de moda [...]. Ens esforçarem per aconseguir-ho, i hi destinarem inversions
Carles Puigdemont
alcalde de girona

El mercat del Lleó prepara cinc-cents tastets

Els comerciants del mercat del Lleó estan preparant cinc-cents tastets i cinc-centes bosses de productes de la terra. El president de l'associació de comerciants, Josep Campmajó, diu que és un reflex “del comerç vital i fresc que caracteritza el mercat”, i que per aquest motiu van decidir participar activament en la campanya.

El d'aquest cap de setmana serà el primer ús que es fa de l'Aula gastronòmica, segons Campmajó, i a més obriran una terrassa lateral del mercat on es farà una recepció a uns quants mitjans convidats de fora de Catalunya. Botifarra dolça amb poma de Girona, bouquet d'escarola de Girona amb anxoves de l'Escala, botifarra de perol esparracada amb fesols de Santa Pau o mostres de vedella de Girona, són alguns dels productes que contindran els tastets. Pel que fa a les bosses, s'entregaran a fora el mercat i aniran acompanyades d'un petit xuixo de Girona, un gotet de ratafia o moscatell i grana de capellà.

Els productes de les bosses seran cebes de Figueres, poma de Girona, arròs de Pals, oli de Pau, nous de Crespià i embotits de Girona. Campmajó explica que van demanar als hotels que avancessin l'horari habitual del check-in, que en aquesta ocasió es podrà fer a partir de les nou del matí. L'horari d'entrega dels productes de mercat serà de nou del matí a quatre de la tarda.

“Es pot marcar un abans i un després”

“La campanya podria ser un embrió per fer altres coses. Crec que farà veure a molta gent que és important que treballem junts”
“S'ha assolit totalment. Buscàvem que es parlés de Girona i ha passat, arreu del món”
Redacció

El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona està content per la gran repercussió que ha tingut la campanya que la seva associació ha impulsat.

Els ha sorprès l'èxit assolit?

Ens ha sorprès per bé, sí, però ja era aquesta la nostra intenció: crear expectativa i promoure la ciutat.

L'objectiu primordial, ja s'ha aconseguit, doncs?

Totalment. L'objectiu era la promoció exterior de la ciutat, i s'ha assolit. A Alemanya, Suïssa, Estats Units... s'ha parlat de Girona 10.

Què espera d'aquest cap de setmana?

Que sigui un dia de festa i que tothom gaudeixi de la ciutat, i també que Girona sigui notícia arreu. Girona 10 és una celebració que la ciutat ha estat escollida per dues revistes molt importants com una de les deu destinacions recomanades per fer vacances aquest any.

Fa deu anys era imaginable aquest reconeixement?

No, de cap manera. Durant anys s'ha fet una feina molt bona per part del Patronat de Turisme de la Costa Brava, i tots plegats crec que també hem fet una bona feina. El reconeixement de National Geographic i Frommes és el resultat d'anys de feina.

Restauradors i hotelers es mostren molt satisfets de la promoció aconseguida. Han notat el mateix grau de satisfacció en altres sectors econòmics de la ciutat?

Sí. Al final tothom ha vist com n'era de positiva. La gent està contenta i orgullosa del que s'ha fet. Hem estirat del carro, per dir-ho d'una manera, i s'hi ha afegit el sector públic i altres sectors. Crec que hi haurà un abans i un després de Girona 10.

En quin sentit?

Pot ser un embrió per fer altres coses. Si anem tots plegats, el benefici serà per a tota la ciutat. El que no pot ser és que tothom tiri pel seu camí. Crec que l'experiència de Girona 10 pot fer adonar molta gent de la importància d'aquesta unitat.

Ha costat implicar-hi els altres sectors econòmics?

Molt. Fins que no ho han vist clar ha costat molt. Però l'important és que al final s'hi han afegit.

Hi haurà un Girona 10 el 2013?

Primer cal fer balanç, però si el repetim és perquè tenim algun motiu de celebració. Això no vol dir que no en surti alguna altra cosa, sigui quin sigui el nom que li posem.

El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Xavier Nicolazzi, acaba d'estrenar el seu tercer mandat al capdavant de l'associació. I l'enceta amb una campanya de promoció de la ciutat d'un èxit inesperat per tothom, fruit, com diu ell mateix, “de la bona feina de molta gent durant molt temps”. L'associació té actualment uns 250 associats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.