Escapades

Capbussada al Niu de l'Àliga

Refrescar-se en un racó preciós a Alcover en un dels gorgs del riu Glorieta

A l'estiu no hi ha res més refrescant que un bon bany al riu, i si és després d'una petita excursió per un indret preciós de les Muntanyes de Prades, la remullada es pot convertir en una opció excel·lent per fer en família. El Glorieta és un afluent del riu Francolí que neix de les aigües subterrànies dels Montllats. Tot i els seus marcats estiatges, part del seu recorregut manté un corrent d'aigua permanent. El Niu de l'Àliga és un dels indrets més bonics del Glorieta, amb aigua tot l'any, fins i tot quan la sequera és més intensa. El gorg està protegit per una paret amb una cascada. De fet, l'indret és freqüentat pels amants del barranquisme. El lloc deu el nom a la forma d'una roca corbada que recorda el bec d'una àliga.

Des de l'ermita

L'excursió comença a Alcover, on s'ha de seguir en direcció a Mont-ral, cap a l'ermita del Remei. Es pot deixar el cotxe en aquest paratge o continuar per la pista asfaltada fins a la zona d'aparcament de Mas Forès. La ruta continua pel camí marcat amb les línies blanques i grogues del PR-C-20. Al cap d'uns cinquanta minuts, queda tallat pel riu i s'ha de travessar per les passeres. Llavors cal continuar pel camí que gira a l'esquerra que condueix a una petita esplanada. A l'esquerra surt un caminoi que s'ha de baixar: és el que ens deixa al Niu de l'Àliga. Durant aquest trajecte es pot gaudir del bosc mediterrani i de ribera, de les parades de cultius, d'arbres monumentals i d'antics molins, testimoni d'una indústria de paper lligada a la força hidràulica que havia estat la gran font econòmica d'Alcover durant els segles XVIII i XIX. De fet, la fressa de l'aigua acompanya el caminant bona part del recorregut. Aquells que ho desitgin poden allargar l'excursió mig quilòmetre més i arribar fins a les fonts del Glorieta i la central hidroelèctrica que havia abastat d'electricitat Alcover i la Selva del Camp fins a mitjan segle passat.

L'excursió es pot arrodonir amb un dinar o un berenar sopar a les àrees de lleure de Mas Forès o de l'ermita del Remei. En aquest indret, a més, s'ofereix servei de restauració i es pot visitar el temple, un edifici d'estil barroc construït entre el 1761 i el 1772.

DADES D'INTERÈS

Oficina de turisme d'Alcover Als baixos del Museu d'Alcover C/ Costeta, 1. Tel. 977 846452 S'hi pot comprar la guia La vall del riu Glorieta.També es pot aconseguir per internet a: www.alcover.cat
Ajuntament d'Alcover Pl. Nova, 3. Tel. 977 76 04 41

FITXA DE LA RUTA

Dificultat: baixa
Distància: 8 quilòmetres (anada i tornada)
Sortida i arribada: ermita del Remei

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El vi badaloní de Sant Jeroni

Badalona
GIRONA

El caos a Rodalies afecta veïns i visitants de la mostra floral

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Reforma integral del pàrquing a la Corxera, amb tarifes toves

MEDI AMBIENT

Plantats 500 ceps terrassencs més a la finca de Mossèn Homs

TERRASSA
LA CRÒNICA

‘Ace’ i partit al paternalisme tennístic

MEDI AMBIENT

Calella deixa en mans de la natura la recuperació de la sorra perduda a la platja de Garbí

CALELLA
GIRONA

L’Ajuntament es queixa de falta de recursos extra per executar els projectes dels fons Next Generation

girona
SOCIETAT

Recerca pilot de la URV per detectar a Tarragona el sensellarisme ocult

TARRAGONA
Estats Units

Mor el pacient que va rebre un ronyó de porc modificat genèticament