Societat

trànsit

L'eliminació de la zona 80 dóna menys d'un minut de benefici en 6 dels 9 trams

A la C-16 es poden guanyar, com a màxim, 16 segons, i a la C-31 nord, uns 27

Només a la C-31 sud i la C-32 cap al Garraf es poden reduir més de 3 minuts

Els conductors que circulin a partir d'ara pels trams d'autovies i autopistes de l'àrea metropolitana de Barcelona coneguts fins fa poc com a zona 80 hauran de parar molta atenció al rellotge si volen percebre la diferència en temps del canvi en els límits de velocitat. Les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT) ahir, un dia abans de l'entrada en vigor de tots els canvis, mostren que en molts dels trams afectats, la reducció en el temps de conducció –fins i tot en les condicions més favorables– són realment petites (vegeu el gràfic).

Per als conductors que entren a Barcelona procedents del Maresme –i tinguin la sort de no trobar cap retenció–, per exemple, l'estalvi serà de 27 segons si fan servir la C-31 nord i de 25 segons si fan servir la B-20.

En les entrades des de l'eix del Llobregat, la reducció del temps al volant serà d'1 minut i 51 segons si es fa servir l'A-2 o de 38 segons si la via utilitzada és la B-23. En el cas de la C-16, d'entrada pels túnels de Vallvidrera, la polèmica eliminació del límit dels 80 km/h suposa en realitat una reducció de només 16 segons.

Les reduccions més significatives en el temps de circulació es produeixen en les entrades procedents del Baix Llobregat (on existeix de fet velocitat variable). Fent servir la C-31 sud es pot reduir el temps de conducció en 3 minuts i 4 segons, mentre que a través de la C-32 es podria aconseguir un estalvi de 3 minuts i 1 segon. Cal destacar, però, que en tots els casos es tracta d'estalvis de temps teòrics, aplicables en el cas que el conductor pugui circular en tot moment a la velocitat màxima marcada pels senyals fixos.

D'altra banda, el Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Foment van canviar ahir els tretze senyals de limitació a 80 de la B-23, entre Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei. En aquest tram, de poc més de quatre quilòmetres, la nova velocitat màxima passarà a ser de 100 km/h.

LA DATA

7.02.2011
El dia
que havia d'entrar en vigor la velocitat variable, tot i que la contaminació va endarrerir-ho fins al dia 14.

LA XIFRA

4
quilòmetres
té el tram entre Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei que avui estrena la velocitat màxima a 100 km/h.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Inditex es planteja tancar dues de les quatre botigues que té a Figueres

figueres
medi ambient

Un decret intenta fer més àgil el control de la sobrepoblació de conills, senglars o cabirols

Tàrrega
Infraestructures

Els veïns de Joan Miró exigeixen als partits un compromís per preservar el parc

Barcelona
medi ambient

Tarragona proposa una trentena d’activitats per conscienciar sobre el canvi climàtic

TARRAGONA

L'Ajuntament denuncia l'ocupació per fer-hi un casal de joves del magatzem dels Castellers

SANT CUGAT DEL VALLÈS
GIRONA

Tempesta i calamarsa a la Selva, el Gironès i el Baix Empordà

GIRONA
medi ambient

Denúncia a Fiscalia per la presència d’excavadores a l’Espai Protegit dels Muntanyans, a Torredembarra

Mor un home arran d’una baralla a la Barceloneta

BARCELONA

El Centre de Naixements de l’Hospital de Martorell torna a l’activitat

Martorell