Societat

Risc per als vianants que aposten per anar en tren

La notícia del lector

Les persones que cada dia fan servir el tren de la xarxa de Rodalies Renfe per anar a treballar a les empreses del polígon industrial del Papiol han d'anar amb molt de compte per no ser atropellats pels cotxes a l'hora de creuar la transitada carretera BV-1466, i que serveix per accedir al centre d'aquest municipi del Baix Llobregat. "Ens hi juguem la vida cada cop que hem de passar per aquí", explica un dels empleats de la zona.

Amb la millora de les freqüències de pas dels trens de Renfe -ara n'hi ha un cada 15 minuts en hora punta-, són molts els treballadors que han deixat el cotxe i han optat per desplaçar-se en transport públic. La carretera que va paral·lela a l'autopista i a la via del tren no comporta cap perill "perquè és molt poc transitada". Creuar el pont sota la AP-2 tampoc, sobretot des que l'Ajuntament va aconseguir que es posés una passarel·la de fusta per fer-ho més fàcil. Però quan se supera aquest pont i es vol creuar la carretera per anar al polígon industrial "has d'estar amb els ulls ben oberts perquè els cotxes vénen per tots dos costats i els que baixen del poble surten d'un revolt amb molt poca visibilitat", diu l'empleat.

L'alcalde del municipi, Albert Vilà, és conscient de la perillositat d'aquest indret però assegura que "nosaltres no podem pintar cap pas de vianants perquè la carretera és propietat de la Diputació de Barcelona" i afegeix que "estem cansats de demanar una solució". Fonts de l'organisme provincial reconeixen que tenen aquesta petició damunt la taula i asseguren que "estem estudiant possibles alternatives", per fer menys perillosa aquesta cruïlla.

La més viable i econòmica seria pintar un pas de vianants per donar prioritat a les persones que van a peu. Una altra alternativa, aquesta amb un cost més elevat però potser més segura, passa per posar un semàfor que puguin activar els mateixos vianants, per exemple a la sortida del pont de l'autopista, i obligui els vehicles a aturar-se. L'empleat que ha fet arribar la queixa a l'AVUI en planteja una altra: "Podrien fer una passarel·la metàl·lica elevada adossada i en paral·lel a la AP-2", possibilitat que descarten rotundament, tant l'Ajuntament com la Diputació, per raons de seguretat.

Més perill
Des de fa uns mesos la zona és més perillosa a causa de la construcció d'una benzinera i a les obres d'accessos que s'hi estan fent. Curiosament superada la carretera BV-1466, i en un dels carrers que van cap al polígon, hi ha un senyal blau de pas de vianants guixat que indica que allà hi haurà un pas d'aquestes característiques. Però a la via més transitada, de moment, no hi ha res previst. Vilà confia que la Diputació ho aprofiti "per fer alguna cosa que elimini el neguit de la gent". L'alcalde del Papiol també assegura que el govern arreglarà aviat la via que enllaça la BV-1466 amb l'estació, i que discorre en paral·lel a la carretera de Caldes, la C-1413.

Aquesta informació s'ha elaborat gràcies a la carta de J.A., que treballa al polígon industrial del Papiol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró