Societat

BARCELONA

Collboni posa pressió a “les molèsties” del turisme

Picada d’ull de l’equip de govern de Jaume Collboni a Barcelona en Comú en la presentació de la proposta de pressupostos i noves taxes pel 2024 on, entre altres mesures, es preveu un increment de la pressió impositiva a activitats vinculades al turisme que, en paraules del tinent d’alcaldia, Jordi Valls, generen “danys col·laterals i molèsties als ciutadans”.

En cap cas es tracta de plantar batalla a un sector que, en paraules del mateix regidor responsable de l’economia de la ciutat, “segueix sent molt important per a Barcelona”, però sí que la proposta plantejada per Collboni, que governa amb una minoria de deu regidors que l’obliga al “diàleg, diàleg i diàleg”, vol gravar amb més contundència activitats com creuers o terrasses, situant-se així en l’orbita del discurs dels comuns.

El turisme és ja avui, darrere l’IBI i la plusvàlua, la tercera font d’ingressos per via impositiva de Barcelona. A partir de l’any vinent es vol incrementar la recaptació fent pagar més als turistes que arriben amb creuer, increment que serà més important en aquells vaixells que fan una escala a Barcelona sense superar les dotze hores portant un turisme que es considera que té una acció més depredadora sobre la ciutat. La proposta socialista també apunta a un increment del recàrrec de la taxa que es cobra pels sojorns als habitatges d’ús turístic passant de 3,24 euros a 4.

Vinculat al món de l’oci, i per tant també amb un lligam directe a l’impacte del turisme en la ciutat, la proposta impositiva dels socialistes preveu importants novetats en el tema de la taxa de terrasses que està funcionant encara amb una bonificació del 75%, introduïda per mitigar l’impacte de la covid. La proposta preveu una taxa bàsica que contemplen una taula i quatre cadires com a unitat a computar i, a partir d’aquí, en funció del carrer on es trobi l’establiment i del nombre de taules que aquest tingui es pagarà més o menys, de forma gradual.

La idea és que “pagui més el que més taules té”, segons Valls, i com exemple del que pot ser si s’aprova la proposta un establiment amb 12 taules al passeig Joan de Borbó passarà a pagar 2.808 euros anuals a 8.424. Abans de la bonificació hauria d’haver pagat 11.232 euros.

La proposta de l’equip de govern no té el vist–i–plau del gremi de restauració, com tampoc té encara lligat Jordi Valls un acord amb els grups polítics de l’Ajuntament que li permetin aprovar les taxes i la proposta de pressupostos per a l’exercici vinent.

Pel que fa als pressupostos es preveu arribar l’any vinent a la xifra de 3.375 milions d’euros, circumstància que suposa un increment de 140 milions en relació al pressupost d’aquest any. Des del govern s’insisteix que es proposa un projecte “sòlid, solvent i responsable” que evita un increment de la pressió fiscal als ciutadans,

Pel que fa a la despesa destaca l’increment del 6,6% en el capítol de personal. La partida més gran se l’emporta serveis socials, amb 440,2 milions, i la de seguretat, mobilitat i ciutadania puja fins a 396 milions. Es preveu fer nous interiors d’illa però no hi ha cap euro consignat a l a prolongació de l’eix verd de Consell de cent.

La primera prova de foc de l’estat de la negociació amb els grups de l’oposició es viurà la setmana vinent quan Jordi Valls presenti la seva proposta a la comissió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona
Bisharo Ali Hussein
Activista dels drets humans feminista

“Els homes volen controlar la sexualitat i el cos de la dona”

Girona

CADERSEM passa a formar part del GRUP E-COORDINA