Societat

Èxit de visitants a la Fira del Torró d’Agramunt amb una vintena de novetats

El torró de xupa-xup, de pernil ibèric, l’umami de cacau o el cruixent de mandarina, algunes de les creacions que s’han presentat

La 34a Fira del Torró d’Agramunt (Urgell) tanca aquest diumenge la darrera jornada del certamen amb èxit de visitants i amb les entrades de les sessions a les diferents aules exhaurides. Milers de persones han passejat pels diferents espais de la fira i han aprofitat per comprar el producte estrella del municipi. Unes compres que serveixen per encarar el període nadalenc i que han contrastat amb les temperatures atípiques per a aquesta època de l’any, que s’han enfilat fins prop dels 30 graus i que han dificultat que el producte es mantingui en bones condicions.

Aquest any el certamen ofereix una vintena de noves creacions torronaires, com el torró de xupa-xup, de pernil ibèric, d’umami de cacau o de cruixent de mandarina, entre d’altres.

La Fira del Torró és el tret de sortida de la campanya dels torronaires d’Agramunt i aprofiten per donar a conèixer les novetats tot i que els clàssics sempre s’acaben venent perquè no falten mai a cap taula per Nadal. Virginias presenta l’umami de cacau i el torró cruixent de mandarina, dues novetats de la seva gamma ’Sublim’, la més artesana.

Altres firmes d’Agramunt com Torrons Vicens presenten enguany fins a 10 noves creacions de torró, algunes de ben sorprenents com el torró de xupa-xups, de pernil ibèric, massapà de mandarina i yuzu, litxi i gerds amb pètals de rosa o praliné de coco amb dolç de pinya.

Àngel Velasco, propietari de Torrons Vicens, explica que és de les vegades que més novetats presenten en el marc de la Fira del Torró d’Agramunt. Afegeix que les idees per a les noves creacions es pensen amb un any d’antelació i enguany han decidit treure totes les que havien pensat sense deixar-ne cap de “guardada al calaix”.

Velasco remarca que cada vegada més es consumeixen torrons durant tot l’any i això fa que les empreses torronaires del municipi urgellenc deixin de ser tant estacionals. Torrons Vicens té una cinquantena de botigues obertes arreu del territori que funcionen durant tot l’any i a més a més a països com Mèxic, França i als Emirats Àrabs. A l’estranger el torró deixa de ser un producte de Nadal i es converteix en un dolç més, segons Velasco.

Per últim, Velasco assenyala que al contrari de sectors com el de l’oli d’oliva que està patint un important encariment del preu de venda al públic, les matèries primeres per elaborar el torró han mantingut preus com els de l’any passat i per tant això no repercutirà a la butxaca del consumidor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Champions ja és aquí!

Girona

Les quatre finques on hi ha la llavor de l’agricultura del futur

Pacs del Penedès
SOCIETAT

Amplien a tot Catalunya el voluntariat de suport a la reinserció d’agressors sexuals

BARCELONA
Equipaments

Badalona inverteix 245.000 euros per millorar l’històric edifici del conservatori

Badalona
Sant Jaume de Llierca

Memòria del maqui Joan Platé Vergés

Sant Jaume de Llierca
SERVEIS

Malgrat de Mar s’estrena en la zona verda amb una prova pilot

MALGRAT DE MAR
SERVEIS

Calella pagarà la neteja de grafits en parets i façanes de particulars

CALELLA

L’impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles: fiscalitat verda per lluitar contra el canvi climàtic

la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens