Societat

societat

L’històric tren granota tornarà a circular a la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat ha recuperat l’històric UT-400 i donarà servei els diumenges 21 de maig i 4 de juny

Es va retirar fa 27 anys i s’ha restaurat completament

Ferrocarrils de la Generalitat ha tornat a posar en circulació tren conegut popularment com granota 27 anys després que fes el darrer viatge. L’històric model UT-400 oferirà els primers trajectes oberts a tota la ciutadania els diumenges 21 de maig i 4 de juny a la línia Barcelona -Vallès. A la tardor està previst que es tornin a programar més viatges en diumenges puntuals.

Qui vulgui pujar-hi per rememorar vells temps només necessitarà un bitllet integrat o un títol propi d’FGC per a les zones tarifàries corresponents segons l’origen i el destí del trajecte. També s’hi podrà accedir adquirint un bitllet senzill.

En una circulació de prova prèvia a la posada en servei, el conseller de Territori, Juli Fernàndez Olivares, ha destacat que la posada en marxa d’aquest “tren del segle XX forma part del projecte de recuperació del patrimoni històric ferroviari”, coincidint que enguany fa 175 anys de l’arribada d’aquest mitjà de transport a Catalunya.

Quan circularà?

Durant els dies de funcionament, el Tren Granota farà sis trajectes per les vies de la línia Barcelona-Vallès: Rubí-Les Planes (9.18 h – 9.37 h), Les Planes – Terrassa (10.04 h – 10.46 h) , Terrassa – Les Planes (11.37 h – 12.17 h), Les Planes – Sabadell (12.34 h – 13.16 h), Sabadell – Les Planes (13.26 – 14.07 h) i Les Planes – Rubí (14.34 h – 14.54 h). A cada viatge, el tren s’aturarà a totes les estacions intermèdies, on els viatgers podran pujar i baixar del vehicle.

Per tal de poder posar en circulació el tren granota, FGCs ha dut a terme diverses tasques, entre les quals la restauració del tren a l’estat original, la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat, i la formació teòrica i pràctica dels maquinistes que conduiran aquesta unitat. Actualment, el tren forma part del fons de patrimoni històric de la companyia.

Un model històric

Aquest tren, de la sèrie 400, va estar en servei entre els anys 1944 i 1996 i va ser batejat col·loquialment pels viatgers com a tren granota pels colors i els fars característics de la part frontal. Es va construir durant la postguerra per tal de modernitzar els vehicles que cobrien el servei de les prolongacions suburbanes de Sarrià fins a Les Planes, Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell, estrenades entre els anys 1916 i 1922.

Després de la Guerra Civil, per fer front a l’augment de la demanda, els enginyers del taller de Sarrià van dissenyar un nou tipus de vehicle, d’aspecte i tecnologia modern que es coneixeria com a tren granota. Es va posar per primera vegada en circulació l’any 1944 i va circular fins el 1996.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]

Dues cooperatives d’habitatge faran 283 pisos protegits al Parc de l’Alba

Cerdanyola del Vallès
OLOT

Inauguren un jardí terapèutic al barri de Sant Miquel

OLOT
trànsit

Cues a l’Alt Penedès en l’operació tornada per un accident

barcelona

Un projecte de ciència ciutadana farà un mapa de la calor extrema als barris

Barcelona

La recollida selectiva a la Conca de Barberà frega el 80%

Montblanc
turisme

La Costa Brava es promociona per primera vegada al Canadà

girona
CALONGE I SANT ANTONI

Al·leguen contra la declaració del municipi com a zona residencial tensionada

CALONGE I SANT ANTONI

Ramaders reclamen una “millor gestió” dels ossos al Pirineu

Llavorsí

Alerta per pluges fortes a la Garrotxa i la Selva

girona