Societat

Transports

Sense el patinet

Els patinets elèctrics ja no poden pujar al transport públic

A molta gent se li compliquen i allarguen els trajectes

L’Andreu és un jove que viu a Tiana i agafa el tren a Montgat per anar a Barcelona a estudiar. “A la nit, quan torno de l’institut, passades les deu, el bus ja no passa per pujar cap a casa. Bé, sí que passa, però el NitBus, cada tres quarts d’hora, però això vol dir que m’hauré d’esperar molta estona a la parada o trucar al pare perquè em vingui a buscar”, es va queixar ahir, primer dia que va entrar en vigor la prohibició de pujar el patinet als transports públics. El patinet elèctric no només li anava bé per tornar a casa. A l’Andreu també li anava bé per baixar a l’estació en molt poca estona i no dependre de l’autobús i per circular per Barcelona. “Ara anava amb el bitllet de tren gratuït i a partir d’ara hauré de comprar un abonament”, va lamentar.

La prohibició de dur el patinet als transports públics perjudica molta gent –sobretot jove o amb pocs mitjans econòmics– que ha fet d’aquest transport la manera més fàcil per moure’s entre localitats veïnes o per arribar a Barcelona. “En canvi sí que poden pujar al tren les bicis elèctriques? Que no van també amb bateria?”, es va lamentar aquest jove, que no entén la prohibició “radical” per un sol cas d’incendi de la bateria d’un patinet en un tren dels FGC. Ahir es van veure pocs patinets als transports públics, tampoc es va sancionar els pocs que sí que hi van pujar perquè aquests primers dies l’ATM encara no sancionarà. A les queixes dels usuaris, s’hi ha sumat l’Associació d’Empreses de Mobilitat, Entorn Sostenible i Smart (Aemes Smart), que reclama la retirada de la prohibició i l’adopció de mesures “molt més eficaces”, com ara permetre l’entrada dels patinets adequadament plegats i apagats, i prohibir únicament la seva càrrega.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona