Societat

Tres nits sense llum en dues urbanitzacions de Llagostera

Endesa atribueix les interrupcions a sobrecàrregues d’una línia i obre una investigació per descobrir-ne els motius

Veïns de les urbanitzacions la Canyera i la Mata de Llagostera denuncien que han patit talls de llum que s’han allargat hores durant tres nits de la darrera setmana. En un comunicat, els veïns exposen que les interrupcions en el subministrament han afectat 120 famílies que els dies 25, 26 i 28 van estar sense electricitat des de les nou del vespre i fins a mitjanit. Endesa té constància que les incidències han afectat una trentena de clients i que s’han produït per sobrecàrregues en una línia que alimenta la Canyera i part de la Mata. La companyia ha obert una investigació per descobrir què ha provocat la sobrecàrrega, si frau elèctric o alguna altra circumstància.

“Durant aquesta darrera setmana, més de 120 famílies de Llagostera ens hem quedat tres dies sense subministrament elèctric a partir de les nou del vespre i fins a la mitjanit”, exposen els veïns en un comunicat i denuncien que estan “molt indignats” i “totalment perplexos” per la situació. A més, també sospiten que aquestes apagades es puguin “anar repetint” perquè “ningú” els ha donat una solució per acabar amb les interrupcions en el subministraments.

Els veïns remarquen que han intentat parlar amb les empreses que comercialitzen l’electricitat i no han obtingut respostes satisfactòries. Per això, s’han posat en contacte amb l’alcalde de Llagostera que, després de comunicar-se amb la companyia, els ha explicat que els talls són conseqüència de sobrecàrregues de la línia.

“O sigui, que segurament hi ha alguns veïns connectats fraudulentament a la xarxa i, a més, consumeixen en excés fins que sobrecarreguen la xarxa i la fan saltar”, afirmen els veïns que critiquen que, després de tres talls, sembla que no es posi solucions perquè els clients que paguen les factures tinguin “garantit aquest servei mínim”. “És incomprensible que no siguin conscients de la importància de garantir aquest servei bàsic i indispensable als veïns, sobretot aquestes últimes nits de fred intens. Darrerament per a nosaltres la llum ha esdevingut un privilegi, que ni pagant ens el deixen gaudir”, lamenten.

Endesa ha exposat que tenen constància de les interrupcions en el subministrament a una trentena de clients durant les tres nits i que els talls estan relacionats amb una sobrecàrrega d’una línia que alimenta part de la Canyera i d’un ramal que va fins a la Mata. La companyia ha obert una investigació i els tècnics estan avaluant la situació per descobrir si les interrupcions estan relacionades amb casos de frau elèctric o per algun altre motiu. Un cop tinguin els resultats, exposa Endesa, faran les actuacions necessàries per solucionar la situació.

Reunió amb l’alcalde

Davant la problemàtica pels talls de llum, l’alcalde, Antoni Navarro, i els regidors Enric Ramionet, Eduard Diaz i Jordi Casas s’han reunit aquest dilluns al matí amb alguns veïns afectats. Ajuntament i afectats han resolt unir esforços per reclamar a Endesa que solucioni la situació i posi fi als talls de llum que, segons subratllen, s’han agreujat coincidit amb l’onada de fred. En aquests dos nuclis de població hi ha censades 520 persones.

L’alcalde ha recordat que ha traslladat les queixes i el malestar dels veïns a la companyia, que està revisant les instal·lacions, però també alerta que fa més de dos anys que tant el consistori com els veïns esperen que s’executi el soterrament d’una línia projectada (i ja pagada) en el marc de les obres de reurbanització de la Canyera. “El soterrament posaria fi al problema ja que les instal·lacions aèries no aguanten el consum de la zona”, sosté l’ajuntament.

Si Endesa “no posa solució immediata” als talls, l’equip de govern planteja presentar una moció al ple per denunciar les interrupcions en el subministrament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Ajuntament amplia la recollida de brossa porta a porta a l’illa central

Gavà
societat

Mollerussa recupera el servei d’Internet i telefonia mòbil

MOLLERUSSA

Nous mentors pels pacients amb una malaltia renal crònica

girona
medi ambient

Espai protegit pel corriol petit a la platja de les Botigues de Sitges

SITGES
societat

Els Mossos reforcen l’Horta de Lleida amb agents de paisà

LLEIDA
Consol Aroca
Secretària de Dones pel Futur

“Teníem clar que aquelles torres s’havien de salvar”

SANT ADRIÀ DE BESÒS
Pepi Astor
Va treballar a les Tres Xemeneies

“Miro el petjapapers i em venen tots els records”

BARCELONA

Diagnòstic mèdic al català

Barcelona

Un nou barri que aspira a ser un referent internacional

Sant Adrià de Besòs