Societat

El sector VTC manté la voluntat de continuar operant a Barcelona

Companyies com Cabify i Bolt avisen que la manca d’oferta de vehicles els impedeix renovar a temps les flotes

La nova normativa que ha de regular el sector dels vehicles de transport amb conductor entra en vigor aquest dissabte 1 d’octubre

La nova normativa que ha de regular el sector dels vehicles de transport amb conductor (VTC) a Catalunya entra en vigor aquest dissabte 1 d’octubre i, entre altres, estableix que els cotxes han de tenir una longitud mínima de 4,90 metres, etiqueta 0 o ECO i disposar d’una assegurança idèntica a la dels taxis. Això afecta directament companyies com Cabify o Bolt, que operen a Barcelona. En declaracions a l’ACN, els seus responsables asseguren que volen continuar operant a la capital catalana i lamenten els “dubtes” que els planteja el nou decret llei, sobretot en relació a la vigència i als procediments que han de seguir els conductors autònoms. Així mateix, alerten que la manca d’oferta de cotxes els impedeix renovar les flotes a temps.

“La ciutat de Barcelona necessita una alternativa de mobilitat al taxi”, defensa el portaveu de Cabify, Javier Dorado, que en declaracions a l’ACN reivindica “la clara vocació” de l’empresa per seguir a la capital catalana. Per la seva banda, el director general de Bolt a Espanya, Daniel Georges, assegura que la companyia també “continuarà a Barcelona” i manté que farà “tot el possible” per fer-hi créixer el seu servei.

El decret llei de la Generalitat entra en vigor pel venciment, aquest divendres, del decret Ábalos, aprovat el 2018, que donava una moratòria a les llicències VTC per operar trajectes urbans durant quatre anys. Un cop vençut el decret, les competències per regular el sector VTC han quedat en mans dels governs autonòmics i locals.

Fins al moment, a Catalunya hi ha unes 4.000 llicències VTC, de les quals 1.000 no estan actives, i entre 2.500 i 3.000 tenen un vehicle adscrit, segons el Govern. Pel que fa a la flota de Cabify, la companyia afirma que el 70% dels seus vehicles a Barcelona tenen etiqueta 0 o ECO, però, d’altra banda, tan sols un 1% compleix amb la mesura de 4,90 metres de longitud. Bolt, en canvi, desconeix quants vehicles estan directament afectats per la nova normativa de la Generalitat, i justifica que opera amb transportistes independents, és a dir, no té flota propia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró