Societat

L’SCT planteja reduir a 100 Km/h la velocitat en deu trams de l’AP-7

El Servei Català de Tràfic (SCT) plantejarà al Govern limitar a 100 quilòmetres per hora la velocitat en deu trams de l’AP-7, una de les vies catalanes amb més incidències i sinistralitat del conjunt de la xarxa viària d’aquesta comunitat.

Així ho ha explicat en declaracions a Catalunya Ràdio el director de l’SCT, Ramon Lamiel, després que s’hagin duplicat els accidents mortals a l’AP-7 després de la liberalització dels peatges el passat mes de setembre i el consegüent increment de trànsit en aquesta autopista.

A més de sol·licitar limitar la velocitat màxima a 110 quilòmetres per hora en les vies ràpides, volen que aquesta reducció sigui major en deu trams de l’AP-7, que sumen un total de 70 quilòmetres, amb un límit màxim de 100 Km/h.

“L’AP-7 ens preocupa i ens ocupa”, ha resumit Lamiel per defensar aquestes mesures de limitació “notable” de la velocitat, que faran arribar al Govern amb una proposta concreta.

En aquest sentit, ha defensat que l’AP-7 i el sistema viari “no és el mateix que quan hi havia peatges”, per la qual cosa veu necessari “controlar la velocitat d’una forma diferent”.

Aquesta mesura de reduir la velocitat en deu trams de l’AP-7, la titularitat de la qual és de l’Estat, se sumaria al paquet de mesures que l’SCT ja ve implementant durant els caps de setmana per reduir la congestió i la sinistralitat en aquesta autopista, com les limitacions al transport.

Des del passat mes de gener ja han mort 103 persones en les carreteres catalanes, l’última d’elles ahir, precisament a l’AP-7, on un camioner va perdre la vida després de bolcar el seu vehicle.

En concret, d’aquestes 103 víctimes mortals, 20 s’han registrat a l’AP-7, la qual cosa representa aproximadament el 20 % del total de morts en les carreteres catalanes.

Els deu trams en els quals l’SCT proposarà limitar la velocitat a un màxim de 100 Km/h són: entre Medinyà i Sarrià de Ter (quilòmetres 52-57); de Salt a Fornells de la Selva (quilòmetres 63-67); d’Hostalric a la Batllòria (quilòmetres 99-103); de Mollet a Sant Cugat (quilòmetres 142-156); i de Sant Cugat a Martorell (quilòmetres 159-169).

També, de Castellví de la Marca a Banyeres del Penedès (quilòmetres 204-208); de Roda de Berà a La Pobla de Montornès (quilòmetres 223-228); de la Mora (Altafulla) a Constantí (quilòmetres 238-247); de Calafat a l’Ametlla de Mar (quilòmetres 288-299) i de l’Ampolla a Camarles (quilòmetres 308-313)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró