Societat

Arrenca la fase central dels treballs de millora del pont sobre el Ter de Ripoll

És una obra llargament reivindicada a la comarca i ha tingut una inversió d’1,1 milions

La fase central dels treballs de millora del pont de Ripoll, on conflueixen el Ter i el Freser, han arrencat a finals de juliol i s’allargaran fins l’1 de setembre. Es tracta d’unes obres per adequar la línia R3 d’ample convencional de Barcelona-Puigcerdà, uns treballs llargament reivindicats a la comarca.

“El ferrocarril és una estratègia de futur i tota la inversió que es faci en la seva millora significa assentar aquest servei”, ha subratllat l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, durant una visita d’obres. Mentre durin les obres, no poden circular trens i s’ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. El pressupost de l’obra és d’1,1 milions.

"És una eina bàsica per al desenvolupament de la comarca i cal continuar fent millores per incrementar velocitats i ser més competitius". El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, celebra que els treballs al pont del Ter a Ripoll hagin arrencat, ja que la millora de la infraestructura és una obra llargament reivindicada a la comarca.

Segons el subdirector d'infraestructura viària d'Adif, Ignacio Meana, els treballs arriben "en el moment precís", i ha destacat que les obres, que bàsicament són d'impermeabilització, permetran allargar la vida útil de la infraestructura, que té més de 100 anys d'antiguitat i 145 metres de longitud. El viaducte està situat entre la sortida de l'estació de Ripoll i el túnel que creua part del nucli en direcció nord. 

Mentre durin els treballs, no poden circular trens i s'ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. Les parades de bus estan en zones properes a les estacions.

Durant la fase d'afectació al trànsit ferroviari, es durà a terme la neteja, regularització i impermeabilització de l'estructura amb la tècnica denominada 'poliurea', que ofereix la durabilitat més gran per a aquest tipus d'estructures. Per a aquesta actuació, és necessari l'aixecament de la superestructura de via (carril, balast, travesses) i la seva restitució posterior en òptimes condicions geomètriques abans de la finalització del tall ferroviari.

A més, durant aquest mes, també s'està aprofitant per fer el control de vegetació de la línia, ja que en ocasions la caiguda d'arbres a la via fa que s'hagi de suspendre el pas de combois. Un cop s'hagi acabat l'adequació del pont, els treballs s'allargaran durant cinc mesos més, però ja no serà necessari el tall del trànsit ferroviari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les dificultats econòmiques, principal maldecap pels barcelonins

BARCELONA
gastronomia

Cap de setmana gastronòmic al Born

Barcelona

Els casos confirmats de verola del mico pugen a 2.143

BARCELONA

’Palamós Gastronòmic’ engega l’edició 2022 amb la 3a Mostra del Vermut

palamós

Nestlé portarà a Vietnam la línia de descafeïnat de la seu de Girona

girona

La pensió mitjana per jubilació dels autònoms és gairebé un 40% més baixa

BARCELONA

La Diputació de Girona distribueix productes d’higiene menstrual per valor de 20.000 euros

girona

La Cursa de la Dona del 9 d’octubre recupera el format presencial

girona

La Fundació Dalí torna a cedir els jardins de la casa de Portlligat al Festival InCadaqués

CADAQUÉS