Societat

MACARENA BERGADA

PORTAVEU DE L’ASSOCIACIÓ AGUICAT

“Hi ha molts grups de pas que col·lapsen el barri”

Els guies turístics han rebut amb sorpresa algunes restriccions del nou decret i hi han presentat esmenes per corregir-lo

Han dit que estan sorpresos pel nou decret. Per què?
Vam signar el decàleg de bones pràctiques amb l’Ajuntament i l’altra associació de guies, Apit. Se suposava que havia de ser la base del decret. I la sorpresa ha estat que és força diferent i ens hem trobat restriccions obligatòries i que poden ser motiu de multa. Hi hem presentat al·legacions.
Té algun aspecte que pugui ser acceptable?
És molt pràctic, pel tema dels itineraris, que poden ser recomanats si et trobes en una situació d’aglomeració i per autogestionar-nos com a guies i saber anar a una banda o a una altra, però que això passi a ser obligatori fa totalment inviable fer segons quines rutes perquè estàs obligat a seguir només un itinerari.
També creuen que converteix el barri en un parc temàtic?
Pel que fa la circulació de persones, es pot dir que sí. Una cosa és una recomanació, però fixar-ho totalment fa que el barri acabi essent com un lloc temàtic en què segueixes uns circuits per on s’ha de passar en un sentit i fer unes parades específiques.
Això no els va bé, com a guies?
Cada visitant té interessos diferents. Nosaltres adaptem les visites, no podem fer sempre el mateix recorregut perquè aleshores el que estem fent és banalitzar el producte, que és fer una visita cultural.
Però el barri està a punt de col·lapsar-se amb tants visitants?
Sí, i a més hi ha un problema que des de l’Ajuntament no es vol tenir en compte: el barri gòtic s’ha convertit en un lloc de pas cap a l’Eixample per als grups turístics i hi ha poques parades on poder descarregar passatgers. Hem de fer baixar la gent a Correus de Laietana i anar a peu fins a La Pedrera. Això implica que el barri vell sigui de pas obligat.
Proposen més punts de descàrrega, doncs?
Si volen descongestionar el barri i promoure altres parts de la ciutat, necessitem una logística per poder arribar als llocs. A més, com que els autocars no troben lloc, van circulant i donant voltes fins que finalment poden parar, i això implica uns nivells de contaminació que no crec que ningú hagi tingut en compte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més de 375.000 euros recaptats a l’Oncotrail

GIRONA
societat

Vila de Gràcia, primers a la jornada del concurs

Societat

Gallines en risc d’expulsió

girona

Albera Sense Frontera, a un pas de portar la prefectura a judici

Espolla
societat

Un accident al Nus de la Trinitat dificulta l’entrada a Barcelona per la C-33 i la C-58

Palafrugell crea una escola per a carrossaires

palafrugell
Educació

El rector de la UPF avança les eleccions al 2023 i no repetirà

Barcelona

Els Castellers de la Vila de Gràcia guanyen la segona jornada del Concurs de Castells

Tarragona

UP alerta que la inflació afecta el sector de la fruita dolça en una campanya “nefasta”

lleida