Societat

El telèfon de prevenció del suïcidi quadruplica les trucades rebudes en un any

El de l’esperança estrenarà un servei de missatgeria instantània per facilitar l’accés dels més joves

El Telèfon de l’Esperança va atendre el 2021 un total de 43.112 trucades, més que abans de la pandèmia però menys que en el primer any de la crisi sanitària. En canvi, el creixement més important el va rebre el Telèfon de Prevenció del Suïcidi, que va rebre 5.781 trucades d’auxili, un creixement del 400% en relació a l’any anterior. un any 2020, el primer en el que va estar actiu. Són dades de la Fundació Ajuda i Esperança, que gestiona tots dos telèfons en conveni amb l’Ajuntament de Barcelona.

Segons els experts de l l’Observatori de l’Esperança, els efectes persistents de la pandèmia i el major coneixement del Telèfon de Prevenció del Suïcidi (900 92 55 55) han influït en l’augment de les trucades a aquest servei, que atén directament i de forma confidencial a persones amb conducta suïcida o amics i familiars.

A aquest telèfon han trucat més dones (56%) que homes (43%) i, per edats, predominen els que tenen entre 30 i 69 anys (67 %), seguit dels joves de 18 a 29 anys (23%), les persones de 70 o més anys (7%) i els menors d’edat (3%).

En els relats del malestar explicats en el Telèfon de Prevenció del Suïcidi sobresurt el paper que juguen les xarxes socials, especialment entre les noies, com a factor condensador i potenciador d’inestabilitats personals, “amb el que és necessari afrontar la generalització de pautes de relació positiva dels joves amb les xarxes socials, com una qüestió prioritària”, segons la fundació.

Quant al Telèfon de l’Esperança (93 414 48 48) va registrar en 2021 una tendència creixent de trucades en comparació amb la situació anterior a la pandèmia, però inferior al gran impacte dels primers mesos de restriccions de la primera onada.

Les persones usuàries van ser majoritàriament dones (68 %), mentre que també són predominants els que estan a la franja d’edat d’entre 40 i 64 anys (un 64%), seguit per les persones majors de 65 anys (23 %) i les persones més joves de 40 anys (13%), mentre que els menors de 18 anys utilitzen poc el telèfon (0,1 %).

Arran d’aquesta constatació i de l’agreujament del malestar entre adolescents i joves, la Fundació, conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona, ha anunciat que engegarà en breu un servei de missatgeria instantània per facilitar la connexió amb aquest col·lectiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona
Societat

El servei d’atenció a víctimes de violència masclista de l’Eixample obrirà el 2026

Barcelona
societat

Retencions intermitents a l’AP7 per l’operació sortida

barcelona
societat

Optimisme a la recta final de la temporada a les estacions d’esquí

Rialp
FIGUERES

Es duplica en 6 anys el nombre de diagnòstics d’AOS severa a l’Alt Empordà

FIGUERES
sanitat

Els hospitals també gestionaran baixes i altes per cirurgia ambulatòria i parts

barcelona