Societat

Els negocis d’esports d’aventura a Lleida creixen un 19%

Les empreses volen que se’ls catalogui amb un segell, com les estrelles dels hotels

El sector partia de 228 empreses, ara fa dos anys, i aquest 2022 n’aplega 271, 43 més

Les empreses d’esports d’aventura i turisme actiu de la demarcació de Lleida no han deixat de créixer, tot i la pandèmia, i des del 2019 han augmentat en un 18,86% (43 negocis). El sector partia de 228 empreses, ara fa dos anys, i aquest 2022 n’aplega 271, 43 més que abans de la pandèmia, distribuïdes pel conjunt del territori amb una cinquantena d’activitats de terra, aire i aigua (amb el ràfting com a gran protagonista).

Aquesta temporada el Patronat de Turisme i el mateix sector preveuen superar les xifres d’abans de la pandèmia l’any 2019, que va tancar amb 767.789 serveis contractats, i situar-se per sobre dels 800.000 serveis. Des del Patronat de Turisme s’està impulsant un treball per categoritzar les empreses i atorgar un segell que certifiqui les empreses d’activitats aquàtiques, principalment les de ràfting.

Segell de qualitat

De la mateixa manera que la categoria dels hotels es distingeix amb estrelles o la dels allotjaments rurals amb espigues, ara les empreses d’esports d’aventura volen que se’ls catalogui amb un segell. La vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, ha dit que “aquest certificat ha de regular la seva categoria i qualificar aspectes com ara les instal·lacions, la titulació dels monitors o el material tècnic homologat”. A aquests apartats s’afegirà un nou vessant, propiciat per la pandèmia, relatiu a l’ordre, la neteja, el protocol sanitari i la reglamentació.

Xifres prepandèmia

El client que practica activitats de turisme actiu i esports d’aventura a la demarcació de Lleida continua essent majoritàriament de Catalunya amb un 65% del total, sobretot de Barcelona i de la seva àrea metropolitana (74%), seguit del procedent de la mateixa demarcació de Lleida (13%), Tarragona (10%) i Girona (3%). Un altre 20% es desplaça des d’altres comunitats autònomes – bàsicament de Madrid (30%), el País Basc (30%) i el País Valencià (30%)– i el 10% restant, des d’altres comunitats, mentre que el mercat estranger representa el 15% dels clients.

El sector és positiu i confia assolir molt bones xifres aquesta temporada. La consolidació de la clientela nacional i el retorn dels tradicionals visitants internacionals procedents de països com Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, França i fins i tot els EUA, fan preveure una “molt bona temporada d’estiu” ha confirmat el sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres del passeig de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona
DOSSIER

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró