Societat

El RACC vol menys radars dels previstos a Barcelona

Reclama que se’n rebaixi el nombre de 48 a 16 i que s’instal·lin només als entorns escolars i als túnels urbans

L’anunci de l’Ajuntament de Barcelona que instal·larà 48 nous radars en diferents punts de la ciutat ha provocat el rebuig del RACC, que considera que la mesura és “excessiva”. La proposta del consistori farà que es multipliqui per 9 el nombre de radars, que passaran a 6 a 54, segons denuncia el RACC, que considera que només tenen sentit els 12 previstos als entorns escolars per millorar la seguretat dels menors en carrers que ara tenen un límit de velocitat de 30 km/h i on fins fa poc es podia circular a 50 km/h, i els 4 radars de tram en túnels urbans a punt d’entrar en servei o previstos: a la ronda del Mig, al túnel de la Rovira, al túnel de Glòries i a la ronda Litoral, entre Miramar i la Barceloneta.

La resta dels radars fixos, 32 en total, tenen, a parer del RACC, un objectiu més cívic que de seguretat viària, per racionalitzar el trànsit de la ciutat, i per això apunten que hi ha altres mesures com ara campanyes. “Si es tracta d’anar millorant els comportaments cívics, seria lògic ser tan flexibles com fins ara s’ha sigut amb el comportament dels usuaris d’altres modes de transport”, indica el comunicat fet públic pel RACC, que indica que tot just ara es comença a sancionar als usuaris de bicicletes i patinets que no compleixen la normativa. A més, hi afegeix que l’Ajuntament ja disposa de radars mòbils que poden realitzar la mateixa funció quan convingui i als punts on sigui realment necessari “evitant el missatge de criminalització dels conductors de vehicle privat que implica un desplegament tan massiu com el proposat”. El RACC assegura que sempre ha defensat els radars, tot i la seva impopularitat, com un instrument eficient per reduir els accidents, però s’han oposat al fet que s’utilitzin com una mesura recaptatòria.

LA XIFRA

4
radars
té previst instal·lar l’Ajuntament en túnels urbans, una mesura que el RACC aprova.

Reducció de les víctimes mortals

Un dels arguments que esgrimeix el RACC per reclamar a l’Ajuntament de Barcelona que es replantegi la mesura és la reducció del nombre de víctimes mortals i ferits greus en accidents de trànsit a la ciutat durant la darrera dècada. Segons les dades que presenten, s’ha passat de 265 ferits greus i 39 morts el 2010 a 141 ferits i 14 morts el 2020, l’últim any de què tenen xifres, però també un dels que van registrar menys mobilitat per les restriccions a causa de la pandèmia de covid-19. De tota manera, argumenten que la davallada gradual de la sinistralitat s’ha assolit sense l’existència d’aquests radars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Educació vol negociar però demana als sindicats “renúncies” davant el “cansament” dels docents

barcelona

La reacció d’Steve Kerr, entrenador de l’NBA, es fa viral després de la massacre de Texas

WASHINGTON

L’Ajuntament d’Igualada es persona com a acusació popular en el cas de la violació d’una menor

igualada

La Fundació Esclerosi Múltiple obrirà un nou espai d’atenció integral a Salt que ampliarà els serveis a la demarcació

salt

Breda tira endavant totes les inversions proposades en el procés participatiu

breda

Plataforma per la Llengua acusa el PSOE de “diluir” l’acord amb ERC per a la llei audiovisual

barcelona

Els docents tornen als carrers en nova jornada de vaga per exigir a Educació negociació real i solucions

barcelona

Cambray assegura que el govern assumirà la responsabilitat legal dels projectes lingüístics

barcelona

L’art com a eina de relació entre generacions

olot