Societat

La Generalitat obre un expedient sancionador a 16 aerolínies per dificultar els reemborsaments en cas de cancel·lació

Denuncia que les webs de les companyies donaven més visibilitat a opcions com el canvi de data o el lliurament de cupons

La Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Consum (ACC), ha obert un expedient sancionador a 16 companyies aèries per no informar els consumidors del dret al reemborsament en cas de cancel·lació.

En concret, denuncia que les webs de les companyies donaven més visibilitat a opcions com el canvi de data de vol o el lliurament de cupons i bons de viatge.

L’opció de reclamar l’obtenció del reemborsament, en canvi, quedava més amagada, i l’accés a la sol·licitud seguia un procés “menys lògic i intuïtiu”.

Per la Generalitat, aquesta és una pràctica comercial “deslleial” i avisa que iniciarà una nova fase de controls d’inspecció a partir del setembre per evitar que es donin més situacions similars.

Les companyies afectades són Air Europa, Air France, British Airways, Easyjet, Fly Level, Iberia, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Qatar Airways, Ryanair, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal, Transavia, United Airlines i Vueling.

La pràctica d’aquestes empreses contradiu el reglament CE 261/2004 de la Comissió Europea, el qual estableix que, davant una cancel·lació, el consumidor té dret a triar entre la devolució dels diners o l’acceptació d’un transport alternatiu, així com l’acceptació d’un val per l’import del bitllet.

Sigui com sigui, el consumidor en cap cas perd el dret a optar pel reemborsament, si així ho prefereix.

L’Agència Catalana del Consum ha gestionat 6.340 reclamacions relacionades amb incidències en el transport aeri des de l’esclat de la pandèmia, la majoria relacionades amb la cancel·lació de vols.

D’aquestes, 3.234 s’han resolt per acord de mediació (un 58,5%), segons dades facilitades per la Generalitat aquest dijous.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

El pastisser Oriol Balaguer es farà càrrec de la històrica confiteria Sans

la Bisbal d’empordà
OLOT

Obren un punt de documentació del Parc Natural de la Garrotxa a l’Espai Cràter

OLOT

En marxa l’aparcament tancat per a bicicletes al costat de l’estació

girona

Conveni per millorar les connexions amb Girona Nord, Sud i a la C-35 a Maçanet

girona
Infraestructures i Serveis

Adjudicada la redacció del projecte de nou col·lector d’aigües a la Part Baixa

Tarragona

Nova campanya informativa sobre l’ús dels vehicles de mobilitat personal

palamós
SOCIETAT

Nova protesta de ramaders contra l’os al Pirineu

Sort

Reobre la platja de la Nova Mar Bella

Barcelona

Nova campanya de la Coordinadora d’ONG per garantir el dret al padró

girona