Societat

dies de vi i roses

@MarijoJordan

Gisela, vestida per passar de nena a dona

Jordi Dalmau fa servir tres quilòmetres de volants per a les faldilles de ‘Rouge fantastic love’
Noms coneguts com ara Pere Gimferrer i Mònica Randall, al cinema amb Carlos Martorell

El nou musical de Gisela, Rouge fantastic love, a l’Apolo, l’ha convertit en tota una diva dels cabarets de la belle époque parisenca, i ha deixat enrere així la seva càndida imatge de princesa Disney. Per superar el repte –que l’entusiasma–, té l’ajut d’un vestuari sexi i potent que firma l’expert en moda nupcial Jordi Dalmau. Sedes, brocats, lluentons, cristalls... L’encotillat i brillant bodi vestit platejat farcit de serrells fets amb 10.000 canonets amb què es transmuta en Marilyn Monroe entonant Sparkling diamonds ja és tota una declaració d’intencions.

La cantant passa de nena a dona en una escena que ens remet de manera espontània a la de Nicole Kidman en l’obertura del Moulin Rouge de Baz Luhrmann. “Gisela no fa de Satine, el personatge de Nicole, sinó de Roxanne, que també és cantant el 1900 i té mal d’amors”, diu Dalmau, que assegura que no ha buscat inspiració en el film, sinó més aviat en les tonalitats vermelloses dels quadres de Toulouse-Lautrec i en imatges antigues del món del cancan, perquè les faldilles de les deu ballarines són una peça imprescindible en el musical. Dalmau les ha confeccionat a mida pensant en cada personatge (noies d’estil oriental, babydolls, gòtiques, tribals...), amb interiors farcits amb un total de tres quilòmetres de volants de diversos colors: “Són molt pesants, però elles no ho noten perquè van agafades a la cintura i poden fer tot tipus de moviments.”

Són igualment essencials els bodis, farcits de transparències de tul, “que es trenquen molt sovint en ballar i s’han de restaurar”, explica el dissenyador, que s’enfronta per primera vegada a l’armari d’una producció d’aquesta envergadura i li han agafat ganes de repetir l’experiència. “M’ho he passat molt bé, tant o més que fent núvies”, confessa, i ens desvela que, entre tant lluentó i volant, també hi ha un vestit nupcial adaptat a Montmartre per a una ballarina “d’aspecte molt angelical”. En canvi, Gisela emana sensualitat fins i tot dins d’un tapat banyador amb aires pin-up. “Amb els vestits, Dalmau ens ajuda a treure el millor de nosaltres a escena”, comenta la cantant, que freqüenta el seu taller, com Mónica Naranjo, Chenoa i Pastora Soler.

Un dels dissenys estel·lars dels nou que porta és un vestit llarg de vellut vermell amb escot farcit de perles i pedres daurades col·locades a mà una per una. “El meu equip i jo hem estat treballant en el vestuari un mes i mig sense parar, artesanalment i amb teles i materials d’alta qualitat”, diu el dissenyador mentre mostra les tres peces, inclòs un espectacular abric brocat amb fulles de pell, que componen el complex vestit final inspirat en el món egipci. I tot per duplicat, perquè Gisela i la seva suplent no coincideixen en la talla. “Hem volgut fer un vestuari més real que teatral”, assenyala Dalmau, satisfet amb la feina feta.

I si l’Apolo espera omplir la platea fins al juny, dimecres passat la cita era als cinemes Gran Sarrià per veure l’autobiografia fílmica de Carlos Martorell, el relacions públiques de casa bona amb els ulls blaus de Paul Newman que, contra l’opinió paterna, va formar part de l’autèntica Eivissa hippie –“quan no teníem rellotge ni cognom”– i del Nova York d’Andy Warhol. Durant més de cinc dècades ha conviscut entre el glamur de les princeses i la bohèmia dels artistes organitzant esdeveniments –com el popular Flower Power de Pachá i la joieria Tiffany a Barcelona–, decorant cases, escrivint... Fins i tot va fer d’estilista de Terenci Moix per a la televisió. “He revisat més de 2.000 diapositives i 60 àlbums de fotos per fer el documental. Ho he guardat tot, però sols hi ha cabut un 20% del total”, explicava.

Pel film desfilen personatges tan dispars com Mick Jagger, Lola Flores, Jaime de Marichalar, Naomi Campbell i Roman Polanski. I també molts altres de més propers, alguns dels quals no van faltar a la cita. “Estigueu atents! Si mireu el mòbil no us veureu en pantalla”, avisava Martorell abans de començar. Gairebé el primer a sortir va ser el Lluís Llongueras dels vuitanta, quan Martorell li organitzava “impressionants” xous de perruqueria a París, on ja s’intuïa la seva passió per l’exotisme. Un cop va fer desfilar les models a Loewe amb cadells de tigre.

També hi apareix la consellera d’Interior d’Eivissa, Marta Díaz, que va venir expressament a Barcelona, i seia al costat d’Ernestina Torelló. La dama del cava va estudiar dret amb Martorell, i Pere Gimferrer hi va compartir pupitre a l’escola. També hi havia Mònica Randall, la model Alicia Borrás, el comte de Godó, Lorenzo Quinn, Lluïsa Sallent, Antoni Bernad –en el film apareixen glamuroses fotos fetes per ell–, Dolly Fontana, Enric Lacalle i Romy i Rosa de New Look. Hi va faltar Carmen Mateu de Suqué, gran mecenes de les arts, a qui hem perdut aquesta mateixa setmana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia