Societat

Trens Dignes atribueix el “desgavell” entre trens i busos a la manca de l'ATM

El col·lectiu denuncia que la connexió de les estacions amb les línies interurbanes no és la desitjable i demana potenciar l'Aldea i Móra la Nova

Els usuaris del transport públic a les Terres de l'Ebre estan condemnats a usar el vehicle privat, o bé a armar-se de paciència mentre esperen la connexió per arribar a casa. És la queixa que manté la plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre i el Priorat, que insisteix a reclamar la creació d'una autoritat territorial de mobilitat (ATM), “o el nom que vulguen, però amb les mateixes atribucions”, reivindica un dels portaveus, Josep Casadó, que també demana que la plataforma siga present a l'ens.

Les disfuncions que detecten quedarien resoltes, diuen, amb un organisme que regule tot el transport públic. Assenyalen que molts dels combois que arriben a les dos estacions principals (l'Aldea, a l'R16, i Móra la Nova, a l'R15) no tenen una bona correspondència amb les línies de bus que les connecten amb la resta de poblacions. A més, critiquen que ni la Generalitat ni l'empresa que gestiona el servei hagen elaborat una llista amb els horaris dels busos llançadora que connecten la parada de l'Euromed amb Tortosa i Amposta. Han omplit aquest buit a través de les seues xarxes socials, amb una llista que han elaborat ells mateixos.

Euromed cap al sud

Casadó ha tornat a posar sobre la taula la reivindicació perquè els viatgers de l'Ebre puguen aprofitar que l'Euromed fa parada fa alguns mesos a l'estació de l'Aldea per desplaçar-se cap a Castelló, València i Alacant. “Volem una parada comercial de l'Euromed, al preu de bitllet normal d'Euromed”, aclareix.

LA FRASE

Que donen el nom que vulguen a l'ens, però que tinga les mateixes atribucions que una ATM
Josep Casadó
portaveu trens dignes

LA FRASE

Volem anar amb Euromed de l'Aldea cap al sud, al preu d'un bitllet normal d'Euromed
Josep Casadó
portaveu trens dignes

La T10/120, només en dos línies de bus

On també ha incidit la plataforma és a reclamar que els usuaris dels autobusos puguen utilitzar la targeta T10/120, siga quina siga la companyia que presta el servei. Actualment, diuen, de les cinc que operen a l'Ebre només dos permeten fer servir aquesta opció: Plana i Hife. El fet de poder viatjar amb aquesta targeta comporta una reducció del preu del bitllet per a cada desplaçament a un euro per trajecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALUT

Alerten de llaminadures amb un component del cànnabis

BARCELONA

L’Ajuntament de Mataró ha d’indemnitzar amb 49.000 euros una extreballadora

mataró
URBANISME

Roquetes vol quedar exclosa de la zona inundable per poder construir

ROQUETES

Denuncien una “sobreocupació crònica” del centre d’acollida de la Misericòrdia

girona
AGRICULTURA

Els regants del Llobregat seran compensats per les llavors que no puguin plantar

BARCELONA
SERVEIS

Afectades l’R2 sud, R14 i R15 per un tren avariat entre Garraf i Sitges

sitges
llengua

Els centres sanitaris hauran d’atendre els usuaris en la llengua que triïn

barcelona
SOCIETAT

El Palau de Congressos torna a acollir ExpOtaku Tarragona

TARRAGONA
INFRAESTRUCTURES

Adjudicada la tercera fase de la via per a ciclistes i vianants entre Reus i Cambrils

REUS