Societat

l'entrevista

“Partim de la sastreria clàssica i evolucionem”

Malgrat la seva relativa curta experiència en el món de la moda, alguns ja els han definit com el nou referent de la moda masculina. Què en pensen?

(A) És un orgull. Home, de fet, a l'Estat espanyol, de marques masculines, en actiu, i que tinguin certa repercussió, no n'hi ha gaires, es poden comptar amb els dits d'una mà. I de gent jove que ho faci, encara menys. Els dissenyadors d'home sempre acaben fent dona.

Aquest gener, en la cinquena edició de la passarel·la de moda independent 080, van rebre el premi a la millor col·lecció masculina. Què ha representat per a vostès aquest guardó?

(J) A nivell econòmic, poca cosa. Però a nivell de reconeixement, molt. Ens ha ajudat a donar-nos a conèixer.

(A) I que la gent tingui en compte el teu treball sempre et fa sentir orgullós. Ha estat important a nivell personal.

Tots dos provenen de diverses disciplines del món del disseny. Què els va portar a dedicar-se al món de la moda?

(A) Sempre ens ha atret el concepte de la moda, crear estils, un concepte d'home.

I quin és aquest concepte d'home?

(A) Plantegem un home d'estètica neta, auster, contingut, amb un toc de sensualitat.

Què els ha aportat el disseny com a dissenyadors de roba?

(A) Ens ha ajudat a treballar aquestes línies netes, depurades, amb teixits treballats, texturitzats. No volem fer una roba molt exagerada, sinó una roba real que es pugui portar al carrer i que ajudi a definir la pròpia personalitat.

(J) Partim de la base de la sastreria clàssica i anem evolucionant. En l'última col·lecció aquest concepte ja està molt evolucionat, i treballem el tractament del teixit.

(A) No canviem d'idea ni de concepte, sinó que evolucionem.

D'on ve el nom de la marca?

(J) No té cap significat. Ens agradava com sonava i a més no ens ubica geogràficament.

(A) El nom és com una tercera persona darrere la qual ens amaguem nosaltres.

Quins són els elements diferenciadors de la marca?

(J) Jo crec que una de les principals característiques són els acabats impecables i els teixits de gran qualitat.

(A) No hem inventat res, però potser dins el mercat espanyol som els que dissenyem amb línies més netes. Volem fer roba real, que tingui el toc de disseny però que es pugui portar al carrer.

És difícil arriscar en el sector de la moda masculina?

(J) La veritat és que sí. Però també per culpa de les botigues, que no arrisquen a tenir peces una mica diferents. Moltes botigues tenen marques internacionalment reconegudes, però d'aquestes marques tenen només els bàsics. A l'Estat espanyol està més consolidat el concepte de marca que el de moda. I això passa molt més en l'home.

Consideren que Barcelona és un punt de referència en la moda internacional?

(J) Jo crec que tant com a punt de referència, no. Hi ha molts altres punts de referència per sobre de Barcelona: París, Milà, Nova York i Londres. Com a referent de ciutat, si que és coneguda i té molt bona imatge. De totes maneres, la passarel·la 080 i el suport als dissenyadors nous i a la moda independent ha fet que tingui més reconeixement.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.