Educació

SANT FELIU DE GUÍXOLS

L’escola Cor de Maria-Sant Josep posarà en marxa un programa estable de benestar i salut mental

El Centre Educatiu Cor de Maria-Sant Josep, de Sant Feliu de Guíxols, té a punt la posada en marxa d’un nou programa de benestar emocional i salut mental, que estarà adreçat al conjunt de la comunitat educativa d’una escola concertada on ofereixen els estudis de les etapes d’infantil, primària i l’ESO.

El programa, denominat Nord, es basa en estudis que han donat bons resultats en altres centres, i la directora, Cristina Carrión, destaca que “és pioner, o com a mínim no tenim notícies que cap altra escola ho faci” de manera integral, “conscients de la gran importància i transcendència d’una correcta autogestió per a la vida de les persones”.

El conjunt d’accions arrencaran a partir del nou curs 2024/25, a la tardor, i preveu tant formació i acompanyament per als docents del centre educatiu, l’únic concertat del municipi, com tallers mensuals per a les famílies. Pel que fa a l’alumnat, rebrà formació setmanal des de tercer d’infantil (I3) fins a 4t d’ESO dins de l’horari lectiu.

Matèries diverses

El conjunt de continguts inclouen matèries com ara la respiració i consciència plena, l’educació emocional, les habilitats socials i la resolució pacífica de conflictes i altres eines per afrontar la vida i la convivència.

Ja fa anys que a l’escola han anat introduint aquests elements de manera puntual durant les tres etapes educatives, però Carrión explica que a partir d’aquest any “tindran dedicació horària estable i un currículum propi” en tots els nivells formatius. Els responsables del centre educatiu creuen que els resultats seran molt positius i ajudaran, a més del present, al futur de totes les persones que integren la comunitat educativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.