Infraestructures i serveis

“Hem fet fora una empresa que hauria d’estar a la presó”

L’alcaldessa de Maçanet de la Selva diu que Rec Madral ha jugat amb la salut dels veïns de Residencial Park

El ple aprova que s’aconsegueixi la titularitat de les instal·lacions

L’alcaldessa va lamentar que s’hagi jugat amb la salut dels veïns

“Hem fet fora una empresa [Rec Madral] que hauria d’estar a la presó”, va sentenciar ahir visiblement indignada l’alcaldessa de Maçanet de la Selva, Natàlia Figueras (Som Maçanet), en el ple extraordinari convocat per donar explicacions sobre l’expedient d’emergència pel qual l’Ajuntament ha assumit el servei d’aigua. Ha adjudicat la gestió a Agbar en espera d’un llarg litigi iniciat ara per aconseguir la titularitat pública de les instal·lacions. Figueras va denunciar davant del ple les deficiències sanitàries del servei i va lamentar que s’hagi jugat amb la salut dels usuaris, els veïns de la urbanització Residencial Park.

Va anunciar uns mesos difícils –sequera, aigua per a piscines...–, perquè la urbanització necessita diàriament 1.300 metres cúbics d’aigua i només es pot garantir un subministrament de 900 metres cúbics. “La potabilitat s’arregla, no tenir aigua sí que és un problema”, va indicar. L’alcaldessa va explicar que, en paral·lel al camí legal que s’ha iniciat, l’Ajuntament treballa en una solució a llarg termini, que implica la construcció d’un nou pou i la canalització de l’abastament, però també per resoldre com més aviat millor els greus problemes d’abastament dels veïns i sobretot la potabilitat de l’aigua. En aquest sentit, va avançar el canvi de la canonada actual entre els pous de captació i l’estació depuradora –cal un pas de 125 metres cúbics, quan ara era només de 50–, la reparació de la bomba d’extracció d’aigua del pou dos i va anunciar que estan treballant en l’adquisició de la maquinària que cal per captar aigua al pou tres.

Natàlia Figueras hi va afegir que estan elaborant un full de ruta jurídic i tècnic per aconseguir la titularitat de les instal·lacions, amb l’objectiu de subministrar aigua tractada i adaptar la xarxa a la normativa vigent i saber què cal fer.

Suport de l’oposició

Tots els grups de l’oposició van donar suport amb matisos –quasi tots es van abstenir– a les mesures detallades per l’alcaldessa. L’exalcalde Antoni Guinó (DIM) va coincidir en el fet que ve una època complicada. “L’aigua sempre m’ha fet patir”, va afirmar, tot recordant que van haver de fer la captació a 7 quilòmetres del nucli de Maçanet. I va dir que hauran d’anar a buscar aigua a la Tordera. El també exalcalde Josep Maria Ciurana (Acord per Maçanet) va remarcar que s’haurien pogut estalviar l’espera de la sentència si l’equip de govern hagués optat per l’expropiació i va recordar que el seu govern va deixar fet un projecte de nova xarxa en alta i nou dipòsit de 800.000 euros que subvencionava l’ACA. Per la seva banda, Frederic Wolf (Tots Som Poble) va dir que tenia plena confiança en Agbar. “Finalment, pagarem per una aigua que es podrà beure”, va sentenciar.

L’alcaldessa va tancar el debat remarcant que el conflicte de l’aigua de Residencial Park fa més de 30 anys que dura. “No confio ni en la voluntat privada ni en l’empresa, perquè ho arreglin. Hauria estat temerari deixar l’aigua en mans de Rec Madral”, va concloure

LES XIFRES

1.300
metres cúbics
d’aigua diaris calen per abastir tots els habitatges de Residencial Park i n’hi arriben 900.

LES FRASES

3
pous
de captació d’aigua hi ha en l’actualitat per abastar la urbanització, un dels quals està ara inactiu.
Hem fet fora una empresa que venia un servei bàsic, no crispetes. La irresponsabilitat és molt greu
Volem que l’equip de govern que vingui no es mengi la merda que ens hem hagut de menjar
Natàlia Figueras
Alcaldessa de Maçanet
Vostès [els veïns] paguen una aigua que els han venut com a bona. L’Ajuntament assegura que no se’ls posi en perill

Els veïns s’interessen pel preu de la factura

El veí i la veïna que van intervenir al final del ple van demanar informació sobre el cost de la factura i per saber quant s’iniciarà el període de cobrament per Agbar. L’alcaldessa va informar que Agbar es va fer càrrec de la gestió del servei el 24 de maig passat i que és aquesta data la que marca l’inici del període de cobrament als usuaris per la seva part. Quant als altres dubtes sobre la factura, Natàlia Figueras va avançar que en aquests moments s’està elaborant un padró i que els tècnics estan passant casa per casa per obtenir les dades pertinents –no hi haurà aigua punxada i sí rebuts socials–. Així mateix, va informar que Agbar està treballant per obrir una oficina en una nau del municipi, on tots els usuaris que vulguin podran adreçar-se per tenir una atenció personalitzada. Finalment, l’alcaldessa va anunciar la creació d’una comissió amb regidors i veïns involucrats en la millora de la gestió de l’aigua per decidir les accions que cal dur a terme i fer-ne un control i un seguiment. Ella mateixa va expressar el seu agraïment a tots els regidors i a totes les persones que han contribuït a millorar el servei de l’aigua potable a Residencial Park i va insistir que, tot i que s’obre un període llarg per obtenir la titularitat del servei, s’havia fet un pas històric.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia