Urbanisme

No és un Vial vol un pla per afavorir a Olot el trànsit a peu

La plataforma ciutadana durà al ple la proposta d’un urbanisme que redueixi l’ús dels vehicles

La plataforma No és un Vial. És un Carrer continua proposant alternatives per racionalitzar el trànsit a l’eix de l’avinguda Sant Jordi i del carrer Portbou per gestionar l’espera fins que no hi hagi la nova variant nord. Ara, amb una visió de conjunt de la ciutat, ha fet públic un comunicat en què remarca que Olot és una ciutat per caminar i ha redactat una moció, que es debatrà al ple municipal la setmana vinent, on reclama un pla per fomentar els desplaçaments a peu per Olot i, sobretot, per fer evident la posició pública de cada grup municipal al respecte. “Volem que es defineixin respecte a una iniciativa destinada a fer que la ciutat avanci cap a una mobilitat més respectuosa amb l’entorn i el vianant”, ha afirmat la portaveu d’aquesta plataforma, Duaita Prats.

La proposta, que l’entitat ha batejat com a Olot camina, té entre altres objectius millorar l’educació ambiental de la població i disminuir l’elevat nombre de turismes que circulen per la ciutat. “En aquest sentit, poques són les opcions que ofereix un municipi tan tancat viàriament, però les que hi ha, ho hem dit altres vegades, es podrien aprofitar més i no es fa”, ha indicat Prats.

La moció insisteix que Olot és una ciutat on es pot caminar fàcilment i remarca que molts dels usuaris de vehicles poden cobrir la majoria de distàncies que recorren cada dia a peu. En la moció també es reclama a tots els grups municipals una posició clara a favor d’un urbanisme més sostenible i menys motoritzat i a estimular a través d’aquest urbanisme l’educació ambiental dels ciutadans i a donar valor als beneficis econòmics, de salut i de veïnatge que comportaria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia