Societat

Pares de l’escola Turó del Drac de Canet recullen firmes contra la imposició judicial del 25% de classes en castellà

Han començat aquest divendres a la tarda a la sortida de l’escola i n’han recollit unes 160

Manifesten el seu “desacord” amb les mesures cautelars del TSJC i demanen a les administracions que “mantinguin plenament” la immersió

Pares de l’escola Turó del Drac de Canet de Mar han iniciat aquest divendres una campanya de recollida de signatures contra la imposició del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d’impartir el 25% de les classes d’un grup de P5 en castellà.

Els pares d’un alumne d’aquest grup han demanat que s’imparteixin en aquesta llengua la meitat de les hores lectives, i mentre el tribunal resol la qüestió ha ordenat com a mesura cautelar el 25% esmentat.

La mesura cautelar dictada pel TSJC, que ha d’entrar en vigor el 9 de desembre, estableix que es faran en castellà tres de les cinc tardes de la setmana i dues hores més en horari de matí la resta de dies.

Les famílies s’han mobilitzat contra el que consideren una “vulneració” del model lingüístic i aquesta tarda han començat una recollida de signatures a la sortida de l’escola. De moment, n’han recollit unes 160. A més, han penjat pancartes davant del centre educatiu amb lemes com ’La llengua no es toca’.

Al document de recollida de signatures, titulat ’En defensa de la immersió lingüística’, els signants exposen el seu “desacord” amb aquestes mesures cautelars i la “voluntat” que les autoritats i administracions competents “mantinguin plenament” la immersió i “el model d’escola catalana”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia