Pla perquè les hortes de Santa Eugènia siguin un pol turístic
El consistori busca fons europeus per a un projecte digital i sostenible
Avalat pel govern, aspira a 4,2 milions d’ajut
L’Ajuntament de Girona ha dissenyat un projecte turístic digital i sostenible amb epicentre al barri de Santa Eugènia –les hortes– per atreure-hi visitants. És una de les desenes d’iniciatives que ha presentat el consistori per rebre fons europeus Next Generation –per a la reactivació econòmica després de la pandèmia de la Covid-19–. De moment, té l’aval de la Generalitat i ara li cal suport del govern espanyol i de la Unió Europea.
El projecte inicial tenia un cost de 5,1 milions d’euros, però la Generalitat hi dona suport per obres valorades en 4,2 milions. “És un projecte de canvi i que demostra solvència, rigorositat i innovació, i així ho ha vist la Generalitat”, va exposar l’alcaldessa, Marta Madrenas (Junts).
El projecte es concreta en dinou actuacions, incloent-hi la rehabilitació del camí fluvial del Ter per acostar els espais ambientals als agrícoles, l’ús eficient de l’aigua i un model intel·ligent d’enllumenat públic d’accés a les Hortes amb llums led.
La regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana (Junts), va detallar que el projecte Menja’t Girona és el treball d’àrees municipals com ara Mobilitat, Territori i Promoció Econòmica. En principi, es preveu la creació d’una oficina tècnica, una aplicació digital i “experiències d’immersió en l’entorn”, va dir Madrenas.
L’Ajuntament confia saber a finals d’any si rebrà els 4,2 milions –les obres s’haurien d’executar entre el 2022 i el 2024–. El mes passat, ja havia presentat projectes de mobilitat per als quals aspirava a rebre 4,9 milions.