Infraestructures i serveis

Calonge renova el ferm dels dos ponts del passeig marítim de Sant Antoni

Canvien entarimats de fusta per paviments de formigó més durable, i revestit amb cautxú sobre la riera de Calonge

Han de resistir millor el trànsit de patins i patinets, i esperen estalviar en manteniment

L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni aprofita la temporada baixa per millorar el ferm dels ponts de vianants sobre les desembocadures de les rieres de Calonge i Aubi, als dos extrems del passeig marítim. Hi substitueixen l’entarimat flotant de fustes per un nou paviment de formigó alleugerit, amb una capa superior de cautxú en el cas del pont sobre la riera de Calonge, que connecta el passeig Josep Mundet amb el de Torre Valentina.

Les obres, que van començar la setmana passada, impliquen una inversió de 35.873,88 euros (amb l’IVA inclòs) i el termini d’execució serà d’aproximadament un mes. Des del consistori defensen que era una petició dels veïns dels dos àmbits, a més dels usuaris que passegen pel litoral, que alertaven del mal estat de diverses fustes aixecades i del perill que suposaven pel desgast i la pressió a què han estat sotmeses.

Els dos entarimats, en primera línia del litoral, estaven exposats, a més de la salinitat, a un trànsit creixent de bicicletes i, sobretot, a les rodes de patinets i patins, que n’acceleraven la degradació. Alguns veïns han demanat restringir el pas d’aquests vehicles, però el govern local ha optat per la conciliació, tot mirant d’evitar accidents de vianants, queixes i les despeses continuades de substitució de taulons. L’àrea d’Espai Públic ha recomanat “la millor solució des del punt de vista tècnic, econòmic, funcional i de durabilitat”. En els dos passos, expliquen, un operari de la brigada havia de repassar, gairebé cada dia, les fixacions de les fustes durant la temporada alta.

Pel que fa al pont de la riera de Calonge, també renovaran la tanca lateral i el pas d’instal·lacions, en una superfície total de 262 m². En els dos casos, s’han tingut en compte queixes, propostes i el parer tècnic arran d’una inspecció prèvia presencial per avaluar l’estat actual i proposar una alternativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia