Educació

Formació en ‘coaching’ educatiu de l’EOI Girona

S’ha finalitzat, tot i la Covid, un projecte europeu iniciat el juliol del 2018

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de Girona ha participat en el projecte europeu Erasmus+ KA104 sobre coaching educatiu que va començar el juliol del 2018 i va acabar el mes de juliol passat, tot i la pandèmia i tots els entrebancs que ha suposat pel que fa a l’organització i execució del projecte, segons assenyalen fonts de l’EOI Girona. Es tracta d’un projecte centrat en la formació en intel·ligència emocional i s’emmarca dintre dels principis teòrics relacionats amb el model sistèmic i les teories de Gardner sobre intel·ligències múltiples i de Goleman sobre intel·ligència emocional.

L’objectiu és adaptar el coaching a l’educació permanent d’adults, aprofundint en el treball sobre les emocions en la pràctica educativa, dotant els docents d’eines per acompanyar els alumnes en l’adquisició de competències orientades al seu empoderament i autonomia en relació amb el seu aprenentatge. En aquest sentit, l’EOI Girona remarca que “si els professors compten amb més eines per acompanyar emocionalment els seus alumnes en el seu aprenentatge, aquests podran gestionar més eficientment tots els sentiments i emocions que envolten l’aprenentatge de llengües estrangeres”. Així, destaquen que els professors han de ser capaços d’ajudar els alumnes a “apaivagar les emocions menys afavoridores i donar més espai a les més positives a l’hora d’aprendre”. D’aquesta manera és més probable que els alumnes tinguin més èxit i que adquireixin coneixements amb més facilitat, amb una actitud més positiva i oberta. A més de l’EOI Girona, també hi han participat l’EOI de San Roque (Cadis), la Universitat de Màlaga, la Universitat d’Alacant i el CEP Algesires-La Línea. En total, més d’un centenar de professionals de l’educació. Les activitats de mobilitat s’han basat en cinc cursos estructurats amb continguts sobre programació neurolingüística, coaching i intel·ligència emocional i, en un d’ells, s’ha complementat amb estratègies de lideratge. S’han realitzat a les ciutats de Florència, Ljubljana, Bolonya i Viena. La Covid-19 va impedir que l’última formació a Atenes es pogués realitzar presencialment i es va optar per fer-la virtual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALUT

El CAP de les Borges Blanques farà radiografies, una llarga reivindicació veïnal

barcelona
societat

Acord per apujar els sous als metges d’urgències de l’Hospital de Mataró

Argentona
societat

El Claustre de la UB aprova la moció de suport a Palestina

barcelona
infraestructures

Liciten les obres del vial per accedir al polígon de Gandesa des de la C-43

GANDESA
habitatge

El Govern recorre contra l’Estat per ignorar l’índex català de preus del lloguer

barcelona
MEDI AMBIENT

Els impulsors de la consulta sobre el polígon recorren a la Generalitat

La Bisbal del Penedès
SERVEIS

Aigües de Barcelona aprova 995 milions per assegurar el futur del servei

Barcelona
SERVEIS

290 delictes a les xarxes ferroviàries catalanes en catorze mesos

Barcelona
TORROELLA DE MONTGRÍ I L’ESTARTIT

Redueixen el consum d’aigua un 27 %, a 16 mesos de la municipalització

TORROELLA DE MONTGRÍ