Infraestructures i serveis

El Síndic actua d’ofici pels retards a Rodalies i alerta que incomplir els serveis mínims és una irregularitat

Recorda a la Generalitat que ha de supervisar que Renfe asseguri que el servei es presta de forma adequada

El Síndic ha obert una actuació d’ofici per analitzar les incidències a Rodalies i Regionals a causa de la vaga convocada per Semaf. S’ha adreçat al Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori i al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per demanar-los informació en relació amb les mesures que tenen previst implementar per evitar que la situació es repeteixi. També els ha demanat com actuaran en cas que suposadament s’estiguin incompliment els serveis mínims, com assegura Renfe. En aquest sentit, ha alertat que l’incompliment dels servis mínims acordats es pot considerar una irregularitat jurídica. D’altra banda, ha recordat a la Generalitat que ha de supervisar que Renfe presta correctament el servei.

En aquest sentit, ha donat a conèixer la resolució de l’actuació d’ofici que va obrir per les aglomeracions als vagons a les línies 1 i 2 sud de Rodalies el cap de setmana del 14 i 15 d’agost. En resposta a la seva petició d’informació, el Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori va contestar que va fer un seguit de requeriments a Renfe. En concret, va reclamar-li la necessitat de garantir que en tot moment es presta el servei amb trens amb la màxima capacitat possible, un seguiment acurat de la demanda en cada franja horària i dia i reforços en l’atenció al personal a les estacions on es concentra més demanda durant el període d’estiu.

Renfe va al·legar que en la demanda registrada durant la setmana del 9 al 15 d’agost no es va observar cap repunt de viatgers respecte a la setmana anterior i que, si es compara amb l’estiu del 2019, els nivells són fins i tot inferiors. Tot i això, reconeix que diumenge 15 d’agost sí es va produir una “incidència rellevant”.

En resposta, el Síndic ha recordat que els transports són un servei bàsic i ha demanat al Govern que superi la concepció de la persona com a simple usuària d’una empresa de transport per avançar cap a la consideració de la persona com a titular del dret a la mobilitat. També li ha recordat que ha de supervisar que Renfe assegura en tot moment que el servei es presta amb trens, combois i vagons que ofereixin la màxima capacitat possible . També que es gestiona de forma adequada i que es garanteix que les condicions de desplaçaments dels usuaris són les adequades tenint en compte la situació de pandèmia.

A més, ha recordat que aquell cap de setmana estava vigent una resolució que obliga el transport públic a mantenir la seva ofert al 100%, encara que baixi la demanda.

El Síndic ha recordat que les persones usuàries de Rodalies tenen dret a formular les reclamacions que considerin i tenen dret a rebre una resposta en un màxim d’un mes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva