El govern es compromet a desdoblar la C-14 entre Montblanc i Tàrrega

El pacte incorpora 280 milions per a una autovia que allargarà l'A-27 fins a l'A-2

La Generalitat reservarà finalment una partida de 280 milions d'euros entre el 2015 i el 2020 per desdoblar la C-14 entre Montblanc i Tàrrega, un tram on tot just acaba d'executar diverses obres de millora. Això sí, en el pacte no queda clar si l'obra seria complementària o bé seria del tot independent respecte a una altra –que en la pràctica seria ben bé la mateixa– per a la qual l'Estat va consignar 61 milions d'euros a gastar fins al 2013, en virtut de les inversions compromeses en l'Estatut, i que no seria altra que l'autovia entre la capital de la Conca i Fonolleres, entre Tàrrega i Cervera, on connectaria amb l'A-2 que va de Barcelona a Lleida. Suposarà, en tot cas, la bifurcació de l'autovia A-27, que, igualment a petició de la Diputació de Lleida, també té consignats 85 milions d'euros en la segona fase per al tram entre Montblanc i Lleida. Per completar les millores de les comunicacions viàries entre el Camp i l'interior de Catalunya, el govern també invertirà 92 milions d'euros fins al 2020 en el condicionament de la C-241 entre Montblanc i Igualada, que passarà a formar part de la xarxa bàsica com a C-37. Les millores previstes a la xarxa de carreteres de la demarcació s'han de completar amb obres ja en marxa, com ara la mateixa A-27 fins a Montblanc i la reordenació de la T-11; altres d'execució imminent, com ara el condicionament de la C-51 des de Valls fins al Vendrell, i altres que encara estan en fase d'estudi, com ara l'allargament de l'autovia A-7 cap al nord i cap al sud o el desdoblament de la C-37 entre Valls i Alcover. El de l'N-420 entre Reus i l'Aragó, si el govern estatal l'acaba acceptant, també quedarà previsiblement per a la segona fase.

La Conca, a les rodalies de Lleida

ACN / ò.p.j

La Diputació de Lleida va aconseguir aquesta setmana introduir 26 de les 27 actuacions que exigia per signar el pacte. A més de les autovies des de Montblanc fins a Lleida i Tàrrega, destaca també l'ampliació del servei de rodalies des de Lleida fins a la capital de la Conca, incloent-hi l'Espluga i Vimbodí. La comarca, amb això, curiosament quedaria connectada a la xarxa ferroviària de curta distància de Ponent, i no pas a la tarragonina, tal com confirmava ahir el delegat de Política Territorial, Joaquim Margalef. I és que, al Camp, el pacte només preveu la creació d'un servei de rodalies aprofitant la infraestructura actual –més una variant nova que cal fer a Picamoixons perquè des de Reus es pugui girar cap a Valls, i a l'inrevés– entre aquestes ciutats, Tarragona i el Vendrell. «El text esmenta de manera genèrica fins on s'ha d'estudiar el servei, i qui ho marca és el Pla del Transport de Viatgers de Catalunya», aclaria Margalef, que en tot cas matisa que tindran «sensibilitat d'allargar-la en funció de la demanda».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Champions ja és aquí!

Girona

Les quatre finques on hi ha la llavor de l’agricultura del futur

Pacs del Penedès
SOCIETAT

Amplien a tot Catalunya el voluntariat de suport a la reinserció d’agressors sexuals

BARCELONA
Equipaments

Badalona inverteix 245.000 euros per millorar l’històric edifici del conservatori

Badalona
Sant Jaume de Llierca

Memòria del maqui Joan Platé Vergés

Sant Jaume de Llierca
SERVEIS

Malgrat de Mar s’estrena en la zona verda amb una prova pilot

MALGRAT DE MAR
SERVEIS

Calella pagarà la neteja de grafits en parets i façanes de particulars

CALELLA

L’impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles: fiscalitat verda per lluitar contra el canvi climàtic

la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens