Infraestructures i serveis

Adjudicades les obres de l’eix que potenciarà la mobilitat entre Girona i Salt

El Departament de Territori ha adjudicat les obres del corredor de bus ràpid (BRCat), entre Girona i Salt, per un import de 5 milions. Aquesta actuació potenciarà la mobilitat sostenible, tant en autobús, com també en bicicleta i a peu. Els treballs començaran a finals d’aquesta primavera.

Segons Territori, els serveis d’autobús entre Salt i Girona transporten uns 2,6 milions de passatgers anuals. Per això, Girona-Salt és un dels 6 corredors que formen part de la primera fase de la xarxa de corredors de bus ràpid que el Departament està desplegant.

Les obres, amb un termini d’execució de 16 mesos, es focalitzaran en tres àmbits situats al llarg de 3,5 quilòmetres i consistiran principalment en la construcció d’un carril bus per sentit, en el corredor format pel passeig dels Països Catalans i el passeig d’Olot, entre la plaça Mercè Rodoreda de Salt i la rotonda del Pont del Dimoni de Girona.

També es construiran dues rotondes semaforitzades a les confluències del passeig dels Països Catalans amb el passeig Marquès de Camps i amb el carrer de Josep Irla, a Salt; s’eliminen girs a l’esquerra i se simplifiquen les fases semafòriques. Així mateix es millorarà l’avinguda de Sant Narcís de Girona per a fer més fàcil i eficient el pas dels autobusos en un tram en corba i es remodelarà la plaça Joan Brossa.

També es preveu la configuració d’un carril bici bidireccional en el corredor principal. Afavorirà la mobilitat quotidiana entre els dos municipis i també significarà una connexió més directa amb la via ciclista del carrilet. Segons el Departament, hi haurà millores en la mobilitat a peu, com l’ampliació de voreres; la creació de nous passos de vianants per afavorir el creuament d’un costat a l’altre de la via; i l’augment d’espais per als vianants (per exemple, a la plaça Joan Brossa).

Altres millores que es preveuen, segons el mateix departament, és l’increment de l’oferta al corredor en un 40%, amb la potenciació de l’L9 i l’optimització dels serveis i recorreguts de les línies L3 i L4. També es preveu donar servei, mitjançant l’L4, al polígon industrial de Torre-Mirona i es milloren les connexions Salt-Eixample Girona-Universitat i Girona-Hospital de Santa Caterina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

BANYOLES

Nova reunió de la comunitat educativa per l’escola Camins

banyoles
enoturisme i gastronomia

Carme Ruscalleda, premi ‘Premi Bite honory award’ per la difusió de la cultura culinària

Barcelona

Som Sostre demana un nou model per atendre els sense llar

girona
urbanisme

La Rambla encara la fase de reforma més complexa pel que fa a mobilitat

Barcelona
turisme

30.000 persones a les jornades de portes obertes del Port de Barcelona

Barcelona
estats units

Augmenten a 15 els morts per tempestes i tornados als EUA

barcelona
societat

El TS estima un recurs de l’Ajuntament de Barcelona contra l’anul·lació de la taxa d’escombraries del 2020

Barcelona
tribunals

El judici per la violació d’Igualada se celebrarà del 17 al 21 de juny

Igualada
sequera

Els embassaments de Ter-Llobregat doblen reserves i superen el 30%

barcelona