Infraestructures i serveis

Viladecavalls i Terrassa estaran units per un carril bici i de vianants el 2025

Viladecavalls i Terrassa estaran units per un carril per a vianants i ciclistes el 2025 aprofitant el corredor de l’antiga C-58. El departament de Territori va adjudicar ahir els treballs d’adequació d’aquest tram de tres quilòmetres perquè les obres comencin aquest estiu i es puguin acabar en un període de cinc mesos. Els treballs tenen un pressupost de 2,4 milions i compten amb el finançament dels fons Next Generation europeus.

Un primer tram serà de nova execució entre l’estació de tren de Viladecavalls i l’eix del traçat de l’antiga C-58, resseguint de forma separada el vial d’accés a l’estació des de l’enllaç de la B-245 amb la C-16, i el creuarà pel costat nord amb dos passos de vianants i bicis, per posteriorment entroncar amb l’antiga C-58 mitjançant un nou pas inferior sota el nou traçat de la C-58. Un cop a l’antiga C-58, se situa en l’extrem inferior de la calçada existent fins al polígon de Can Tries. L’antiga carretera es reconfigura per adaptar-se a un trànsit més local, ja que amb la posada en funcionament de la B-40 i les obres a les calçades laterals de la C-16, aquest tram entre la rotonda de Can Mitjans de connexió amb la B-245 a Viladecavalls i l’enllaç amb la carretera d’Olesa (B-120), deixa de formar part de la xarxa bàsica de la Generalitat. Per aquest motiu es reduirà l’amplada de la calçada per als vehicles, mentre el camí per a vianants i ciclistes se separarà amb una barrera new jersey de la resta de la calçada.

L’itinerari continua com a vorera-bici segregada entre les rotondes que flanquegen el pas sobre la B-40 i que donen accés a Sant Miquel de Gonteres i a Can Tries per retornar posteriorment a la calçada. Finalment, el camí pedalable se’n separa i, mitjançant una rampa, connecta amb l’eix de la B-120 i enllaça amb la xarxa pedalable de Terrassa pel carrer de Rafael Campalans, al barri del Roc Blanc.

El nou carril permetrà relligar el nuclis de Can Corbera i Can Tries amb el nucli urbà de Viladecavalls i també amb l’estació de tren, l’institut i diferents polígons. a la banda de Terrassa es preveu la connexió amb la xarxa ciclable ja en funcionament del municipi.

Aquesta actuació en completa altres que el govern està fent al Vallès Occidental, de construcció de carrils per a bicicletes i vianants com, per exemple, les de connexió e ntre Sabadell i Terrassa per la N-150 , o les que en un futur permetran la connexió de Montcada i Reixac amb Mollet, al Vallès Oriental, de deu quilòmetres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]

Un cotxe amb càmera de lectura de matrícules controlarà la zona blava

Lleida
MEDI AMBIENT

Caminada a Calella per donar valor a un paratge natural amenaçat per un nou enllaç a l’autopista

CALELLA

Dues cooperatives d’habitatge faran 283 pisos protegits al Parc de l’Alba

Cerdanyola del Vallès
OLOT

Inauguren un jardí terapèutic al barri de Sant Miquel

OLOT
trànsit

Cues a l’Alt Penedès en l’operació tornada per un accident

barcelona

Un projecte de ciència ciutadana farà un mapa de la calor extrema als barris

Barcelona

La recollida selectiva a la Conca de Barberà frega el 80%

Montblanc
turisme

La Costa Brava es promociona per primera vegada al Canadà

girona
CALONGE I SANT ANTONI

Al·leguen contra la declaració del municipi com a zona residencial tensionada

CALONGE I SANT ANTONI